ورود / ثبت نام

تاثیر بازی ویدئویی در تنظیم استرس و خشم کودکان و نوجوان از طریق بیوفیدبک

یک کارآزمایی تصادفی در بیمارستان کودکان بوستون نشان می‌دهد که یک بازی ویدئویی با بیوفیدبک - باهدف پایین نگه‌داشتن ضربان قلب در طول بازی سریع - می‌تواند به جوانان در آموزش مدیریت خشم کمک کند.

 یک کارآزمایی تصادفی در بیمارستان کودکان بوستون نشان می‌دهد که یک بازی ویدئویی با بیوفیدبک - باهدف پایین نگه‌داشتن ضربان قلب در طول بازی سریع - می‌تواند به جوانان در آموزش مدیریت خشم کمک کند.

 این بازی با نام به‌دست‌آوردن تنظیم و مدیرت هیجانی یا Regulate and Gain Emotional Control (RAGE-Control) حدود یک دهه پیش در  بیمارستان کودکان بوستون بوده ساخته شد که به بچه‌ها آموزش می‌دهد در موقعیت‌های استرس‌زا یا خسته‌کننده آرام بمانند. در این بازی، بازیکنان سعی می‌کنند به سیارک‌های مجازی شلیک کنند، درحالی‌که یک پالس اکسی‌متر روی مچ دستشان ضربان قلب آنها را کنترل می‌کند. اگر آرام بمانند و ضربان قلب خود را پایین نگه دارند، در بازی بهتر عمل می‌کنند. اگر ضربان قلب آنها خیلی زیاد شود، توانایی تیراندازی خود را از دست می‌دهند.

 جوزف گونزالس هایدریچ، روانپزشک ارشد در بیمارستان کودکان بوستون و نویسنده ارشد در این مقاله می‌گوید: تکنیک‌هایی که ضربان قلب را پایین می‌آورند، مانند نفس عمیق کشیدن و رهاکردن آهسته آن، آرام‌بخش هستند؛ بنابراین ما فرض کردیم که اگر کودکان تکنیک‌هایی را برای کاهش ضربان قلب و در نتیجه برانگیختگی خود در حین انجام یک بازی چالش‌برانگیز یاد بگیرند، می‌توانند در هنگام تعارض‌ها در خانه و مدرسه از این تکنیک‌ها استفاده کنند.

 بعد از انجام آزمایش 40 کودک 10 تا ۱۷ساله در درمانگاه روانپزشکی، گونزالس - هایدریش خاطرنشان می‌کند: «تغییر در رتبه‌بندی خشم کودکان بین دو گروه (بازی با بیوفیدبک و بدون بیوفیدبک) تفاوت معنی‌داری نداشت؛ بنابراین، بازی مبتنی بر بازخورد زیستی، خشم کودکان را کمتر نکرد، اما به آنها کمک کرد تا کنترل بیشتری بر ابراز خشم خود داشته باشند.»

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری