ورود / ثبت نام

"نورومارکتینگ در متاورس(بخش اول)"

دنیای نورومارکتینگ دنیایی گسترده است که در حوزه های گوناگون کاربرد دارد. علاوه بر آن متاورس نیز دنیایی جدید و رو به رشد است که هر لحظه بر تعداد کاربران آن افزوده می شود.

دنیای نورومارکتینگ دنیایی گسترده است که در حوزه های گوناگون کاربرد دارد. علاوه بر آن متاورس نیز دنیایی جدید و رو به رشد است که هر لحظه بر تعداد کاربران آن افزوده می شود.

به همین دلیل کوشیده ایم این زمینه ها را در این نگاشته و نگاشته‌های آتی کارگروه نورواکونومیکس پوشش دهیم.

متاورس جهانی مجازی و موازی جهان واقعی است که در آن هر شخص می تواند نسخۀ مجازیِ خود یا هر چیز موجود یا غیر موجود در دنیای واقعی را داشته باشد. این جهان برای اولین بار در کتابی تحت عنوان snow crash در سال 1992 به عنوان یک اثر داستانی ساخته شد که ترکیبی از یک حضور فراگیر در زیستگاه/اکوسیستمی ecosystem  تعاملی به صورت مجازی و خود اتکا شامل شبکه های موبایل، واقعیت افزوده، فضای مجازی، بازی های ویدئویی، تجارت الکترونیک، ارزدیجیتال و محیط های کاری است.

همۀ شرکت های بزرگ از جمله گوگل، ماکروسافت و متا در حال سرمایه گذاری در متاورس هستند. این به معنی ظهور عصر جدیدی از راه حل ها و تحقیقات بازاریابی عصبی است که با استفاده از این فضا صورت خواهد پذیرفت. تصور می شود این جهان مجازی آینده اینترنت را شکل دهد که در آن واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و جهان‌ فیزیکی در یک فضای دیجیتالیِ اشتراکی همگرا می شوند. جهان های مجازی در حال حاضر  بازاری 64 میلیارد دلاری را شکل داده اند و پیش بینی می شود تا سال 2030 ارزش این بازار به یک و نیم تریلیون دلار برسد.

بعد از اینترنت و فضای مجازی، متاورس باز-مهندسی اجتماعی بزرگ بعدی خواهد بود که به لطف نقل و انتقالات پشتیبانی شده توسط nft به بزرگترین بازار احتمالی در محیط های خاص تبدیل خواهد شد. همه این موارد باعث شده متاورس به مکانی عالی برای بازاریابان تبدیل شود تا در آن آزمون و خطا کنند و هر آزمایشی را که بخواهند در آن اجرا کنند و تجربه ای برای مشتریان خلق کنند که بدون استفاده از این فضا غیر ممکن بود. علاوه بر این متاورس به برندها این امکان را می دهد که به سادگی با ارائۀ تجربۀ استفاده از محصول یا خدمات خود به مشتریِ خاص با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنند.

در بخش های بعدی این نوشتار که با فاصله کوتاهی از انتشار این بخش در کانال های ارتباطی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز انتشار خواهند یافت به شکلی عمیق‌تر به کاربرد نورومارکتینگ در متاورس خواهیم پرداخت.

منبع:

تهیه شده توسط:

کارگروه نورواکونومیکس

شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران

مدیریت ترویج و آموزش

ترجمه و ویرایش متن: گیسو حیدری، دانشجوی ارشد مدیریت کسب و کار

 ویراستار علمی: علی گلبازی مهدی‌پور، پژوهشگر علوم اعصاب مصرف‌کننده

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری