ورود / ثبت نام

شرایط زندگی بر ساختار مغز و رژیم غذایی تأثیر می گذارد.

زندگی در محله های محروم نه تنها بر انتخاب غذا و افزایش وزن تأثیر می گذارد، بلکه می تواند ریزساختار مغز را نیز تغییر دهد.

طبق ضرب المثل شما همان چیزی هستید که می خورید. اما این فقط بدن نیست که تحت تاثیر قرار می گیرد. طبق تحقیقات دانشکده پزشکی دیوید گفن UCLA، زندگی در یک محله محروم می‌تواند بر انتخاب غذا، افزایش وزن و حتی ریزساختار مغز تأثیر بگذارد.

این مطالعه که در Communications Medicine منتشر شد، دریافت که کیفیت پایین غذاهای موجود، افزایش دریافت کالری از غذاهای حاوی اسیدهای چرب ترانس و محیط‌هایی که فعالیت بدنی را تقویت نمی‌کنند، همگی در محله‌های محروم رایج هستند، انعطاف‌پذیری پردازش اطلاعات را مختل می‌کنند. مغزی که در پاداش، تنظیم احساسات و شناخت نقش دارد. تحقیقات قبلی نشان می‌داد که زندگی در یک محله محروم می‌تواند بر سلامت مغز تأثیر بگذارد، اما در این مطالعه، محققان تجزیه و تحلیل دقیقی از قشر مغز انجام دادند تا تعیین کنند زندگی در یک منطقه محروم چگونه می‌تواند مناطق خاصی از مغز را که نقش‌های متفاوتی دارند، تغییر دهد. شرکت کنندگان تحت دو نوع اسکن MRI قرار گرفتند که وقتی به صورت ترکیبی تجزیه و تحلیل شوند، بینشی در مورد ساختار مغز، سیگنال دهی و عملکرد ارائه می دهند.

این یافته ها بر نیاز فوری به بهبود کیفیت رژیم غذایی در مناطق محروم برای سلامت بهتر مغز تاکید می کند.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری