ورود / ثبت نام

مغز چگونه در طول درمان افسردگی تغییر می کند.

یک مطالعه جدید مکانیسم‌های ناشی از تحریک مغناطیسی مغز را در درمان افسردگی نشان می‌دهد. برای اولین بار، محققان نشان داده اند که وقتی فرد یک درمان افسردگی به نام تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال تکراری (rTMS)دریافت می کند، چه اتفاقی برای مغز می افتد.

یک مطالعه جدید مکانیسم‌های ناشی از تحریک مغناطیسی مغز را در درمان افسردگی نشان می‌دهد. برای اولین بار، محققان نشان داده اند که وقتی فرد یک درمان افسردگی به نام تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال تکراری (rTMS)دریافت می کند، چه اتفاقی برای مغز می افتد. این نتایج امروزه در مجله روان پزشکی آمریکا منتشر شد. rTMS یک درمان افسردگی است که معمولاً زمانی استفاده می شود که سایر رویکردها - مانند داروها - برای بیمار مؤثر نبوده اند. تخمین زده می شود که تقریباً 40 درصد از افراد مبتلا به افسردگی شدید به داروهای ضد افسردگی پاسخ نمی دهند.

در طول یک جلسه rTMS، دستگاهی حاوی یک سیم پیچ الکترومغناطیسی در برابر پوست سر بیمار قرار می گیرد. این دستگاه سپس بدون درد یک پالس مغناطیسی را ارائه می دهد که سلول های عصبی را در منطقه ای از مغز که در کنترل خلق و خو دخیل است، تحریک می کند - که قشر پیش پیشانی جانبی نامیده می شود. اگرچه اثربخشی آن ثابت شده است، اما مکانیسم‌هایی که در پس تأثیرگذاری rTMS بر مغز هستند به خوبی شناخته نشده‌اند

دکتر فیدل ویلا رودریگز، استادیار بخش روان پزشکی دانشگاه UBC و پژوهشگر مرکز سلامت مغز جواد مفتاحیان (DMCBH)می گوید: " هنگامی که ما برای اولین بار این تحقیق را آغاز کردیم، سوالی که می پرسیدیم بسیار ساده بود: ما می خواستیم بدانیم وقتی درمان rTMS ارائه می شود، چه اتفاقی برای مغز می افتد..

برای پاسخ به این سوال، دکتر ویلا رودریگز و تیمش یک دور rTMS را در حالی که آنها در داخل یک اسکنر تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) بودند به بیماران تحویل دادند. از آنجایی که MRI می‌تواند فعالیت مغز را اندازه‌گیری کند، محققان توانستند در زمان واقعی ببینند چه تغییراتی در مغز اتفاق می‌افتد.

 این تیم دریافت که با تحریک قشر پیشانی پشتی جانبی، چندین ناحیه دیگر از مغز نیز فعال شدند. این مناطق دیگر در عملکردهای متعددی دخیل هستند - از مدیریت پاسخ های عاطفی گرفته تا کنترل حافظه و حرکت.

سپس شرکت کنندگان چهار هفته دیگر تحت درمان rTMS قرار گرفتند و تیم ارزیابی کرد که آیا مناطق فعال شده با بیمارانی که پس از پایان درمان علائم کمتری از افسردگی داشتند، مرتبط است یا خیر.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری