ورود / ثبت نام

آیا چاقی مادران کودکان را برای ADHD مستعد می کند؟

طبق یافته های مطالعه، احتمال مبتلا شدن به ADHD در فرزند مادرانی که دیابت بارداری و چاقی قبل از بارداری دارند بیشتر از فرزند مادرانی است که وزن طبیعی دارند.

طی یک مطالعه کوهورت 1036 کودک به دنیا آمده از زنان مبتلا به دیابت بارداری از سال 1991 تا 2008 در بیمارستان دانشگاه Mutua Terrassa، مورد بررسی قرار گرفتند. BMI بارداری طبق وزن مادر قبل از بارداری محاسبه شد. زنان دارای اضافه وزن کسانی بودند با BMI 25 تا 29.9 کیلوگرم بر متر مربع. چاقی نیز با BMI 30 و بالاتر تعریف شد. افزایش وزن بارداری به صورت اختلاف وزن قبل از زایمان و قبل از بارداری محاسبه شد. این افزایش را طبق توصیه های آکادمی ملی پزشکی در سه دسته ناکافی، کافی و بیش از حد قرار دادند. طبق سوابق پزشکی، کودکان مبتلا به ADHD شناسایی شدند.

این کودکان به طور متوسط 17.7 سال تحت نظر بودند که 13% آنها مبتلا به ADHD تشخیص داده شدند. پس از تعدیل فاکتورهای خطر و متغیرهای مرتبط با دیابت بارداری، کودکان زنان چاق در مقایسه با آنهایی که وزن طبیعی داشتند، خطر افزایش ADHD را داشتند.

بر اساس نوشته محققان این پژوهش با توجه به ارتباط بین وزن مادر و احتمال ابتلا فرزندان به ADHD، باید ارتقا سلامت دوران بارداری در اولویت قرار گیرد. برای تایید این نتایج نیاز به مطالعه هایی با جمعیت بیشتر در این زمینه هست.

منبع 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری