ورود / ثبت نام

تشخیص جدایی کانتراست تحت بار ذهنی ناشی از کار

بار ذهنی ناشی از کار می تواند به طور بالقوه عملکرد بینایی را کاهش دهد که برای کارهایی مهمی مانند رانندگی می تواند مهم باشد. در جهان واقعی بیشتر اجسام کانتراست بالاتر از آستانه بینایی دارند و توانایی تشخیص مرز بین این اجسام ارتباط با تشخیص جدایی کانتراست دارد.

این مطالعه اثر بار ذهنی ناسی از کار شنوایی را بر استانه تشخیص جدایی کانتراست در فرکانس های فضایی مختلف مورد بررسی قرار داده است. استانه تشخیص جدایی کانتراست به صورت دو چشمی در 14 شرکت کننده در فرکانس های فضایی 25/0، 1، 4، 8، 14 سیکل بر درجه در سطوح کانتراست 10، 16، 24، 38 و 60% اندازه گیری شد. سپس این تسک با تسک شنوایی n-back 2 و 0 برای ایجاد بار ذهنی تکرار شد. بار ذهنی نیز با پرسشنامه و اندازه گیری ضربان قلب اندازه گیری شد. تسک 2-back به طور با اهمیتی استانه تشخیص جدایی کانتراست را در تمام فرکانسهای فضایی نسبت به حالت پایه و 0-back افزایش داد.
اثر بار ذهنی بر شیب منحنی آستانه در مقابل عملکرد کانتراست معنی دار نبود درحالی که اثرات ceiling در روش استیرکیس حذف شدند.


 ما نتیجه گرفتیم که بار ذهنی ایجاد شده با یک تسک شناختی همزمان می توانند باعث افزایش استانه تشخیص جدایی کانتراست شود.هنگام ارزیابی عملکرد افراد تحت شرایط جهان طبیعی مانند رانندگی اثر بارذهنی ناشی از کار بایستی در استانه تشخیص جدایی کانتراست درنظر گرفته شود.



این پژوهش با استفاده از خدمات آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز انجام شده است و در سال February 2020 در National Library of Medicine به چاپ رسیده است.



برای مشاهده منبع کلیک کنید.


اسامی پژوهشگران:

منیره محجوب، اندرو اندرسون

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری