ورود / ثبت نام

استفاده از واقعیت مجازی برای کنترل خشم

از آنجا که عدم کنترل خشم منجر به مشکلات عاطفی و اجتماعی می شود، مدیریت مناسب خشم ممکن است برای رفاه اجتماعی مهم باشد. واقعیت مجازی (VR) ممکن است به طور بالقوه و موثر در مدیریت خشم مورد استفاده قرار گیردو این مطالعه با هدف تأیید کاربرد برنامه آموزشی کنترل خشم مبتنی بر VR انجام شد.

واقعیت مجازی فراگیر که بر آموزش مواجهه با خشم تمرکز دارد ممکن است به عنوان درمانی برای مدیریت خشم تأثیر مثبتی داشته باشد.
واقعیت مجازی ممکن است یک استراتژی موثر برای کنترل خشم در افراد پرخاشگر باشد.  بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله معتبر Cyberpsychology،  Behavior و  Social Networking منتشر شده است، یک برنامه آموزشی جامع کنترل خشم در واقعیت مجازی می تواند سطح تحریک خشم  را کاهش دهد.

جائه جین کیم، از دانشگاه Yonsei ، جمهوری سئول کره و همکارانش، 60 شرکت کننده مرد جوان را به دو گروه  با سطح پرخاشگری بالا و پایین  تقسیم کردند.  آنها این دو گروه را در معرض آموزش مقابله با خشم و آموزش ذهن هوشیار مبتنی بر واقعیت مجازی قرار دادند. آموزش مقابله  با خشم شامل محیط های مجازی بود که برای برانگیختن خشم و همچنین راهنمایی تصویری شکلک ها برای تسهیل کنترل خشم طراحی شده بود. در برنامه آموزش ذهن هوشیار، شرکت کننده درگیر تنفس هدایت شده مبتنی بر ذهن هوشیار  و مراقبه بود.

محققان به این نتیجه رسیدند: «در آموزش مواجهه با خشم، اصطلاح مدیریت شده سطح خشم ناشی از ابراز خشم را در هر دو گروه با سطح  پرخاشگری کم و زیاد کاهش داد. در آموزش ذهن هوشیار، مدیتیشن سطح آرامش را در هر دو گروه افزایش داد. مطالعات قبلی نشان داده است که واقعیت مجازی ابزار مفیدی برای آموزش، بهبود نتایج و کاهش هزینه‌ها است. این مطالعه با نشان دادن ارزش آموزش واقعیت مجازی، حتی زمانی که برای یک مداخله کوتاه استفاده می‌شود، درمطبوعات نشر داده می شود.

از آنجا که عدم  کنترل خشم منجر به مشکلات عاطفی و اجتماعی می شود، مدیریت مناسب خشم ممکن است برای رفاه اجتماعی مهم باشد. واقعیت مجازی (VR) ممکن است به طور بالقوه و  موثر در مدیریت خشم مورد استفاده قرار گیردو این مطالعه با هدف تأیید کاربرد برنامه آموزشی کنترل خشم مبتنی بر VR انجام شد.

داده‌های به‌دست‌آمده از 60 شرکت‌کننده مرد جوان که به 2 گروه پرخاشگر و گروه کم پرخاشگر تقسیم شدند، بر اساس نمرات پرسشنامه پرخاشگری آنها برای اجرای این برنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این برنامه شامل «آموزش مواجهه با خشم» برای تحریک خشم و تسهیل کنترل خشم و «آموزش ذهن هوشیار» برای ارائه تجربه مراقبه برای کنترل خشم بود.  این نتایج نشان می‌دهد که محیط‌های VR می‌توانند ابزار مؤثری برای آموزش مدیریت خشم ارائه دهند. بنابراین، انجام  تحقیقات بیشتر در مورد تاثیر برنامه آموزشی کنترل خشم مبتنی بر واقعیت مجازی در افرادی که پرخاشگری بیش از حد دارند مستلزم وقت و زمان است.

 

 برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری