ورود / ثبت نام

استفاده از نوروفیدبک به عنوان ابزاری برای درمان احساس سرزنش خود در افسردگی

تحقیقات جدید موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب (IoPPN) در کینگز کالج لندن نشان داده است که استفاده از نوروفیدبک برای مقابله با سرزنش خود در افرادی که اختلال افسردگی اساسی غیراضطرابی (MDD) را تجربه می کنند، می تواند به کاهش علائم کلیدی کمک کند.

نوروفیدبک تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی(fMRI) به افراد بازنمایی بصری از فعالیت مغزشان می‌دهد و به شرکت‌کنندگان اطلاعاتی می‌دهد که در غیر این صورت خارج از آگاهی آن‌ها خواهد بود. یک میدان مغناطیسی در اطراف سر شرکت‌کننده قرار می‌گیرد و به محققان اجازه می‌دهد سیگنال‌های جریان خون منتشر شده از مغز را بخوانند.

در طول سه جلسه که توسط 35 شرکت‌کننده تکمیل شد، از آن‌ها خواسته شد تا ضمن فکر کردن به خاطرات شخصی، با احساس سرزنش خود مقابله کنند. از آنها خواسته شد که از میان فهرستی از استراتژی‌های ممکن، مانند فکر کردن به اینکه چرا ممکن است نتوانسته‌اند نتیجه را کنترل کنند، یا مسئول نتیجه یک رویداد باشند، یا بخشیده شدن توسط یک فرد خاص یا بخشیدن خود فکر کنند، انتخاب کنند. . نوروفیدبک به فرد نشان می دهد که کدام یک از این استراتژی ها بهترین شانس را برای تغییر سیگنال های مغزی خود به روش دلخواه دارد.

با این حال، آنچه نیاز به بررسی بیشتر دارد این است که نوروفیدبک موثرتر از مداخله روانشناختی ساده نیست. محققان معتقدند وجود انواع فرعی افسردگی می تواند دلیل آن باشد. بیماران مبتلا به افسردگی غیراضطرابی دریافتند که نوروفیدبک در کاهش علائم افسردگی آنها بسیار مؤثرتر است. 

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری