ورود / ثبت نام

استفاده از ردیابی چشمی برای مطالعه زبان‌شناسی

کلارا کوهن ، یک پژوهشگر پسا دکتری در رشته روانشناسی، الگوهای زبانی، به ویژه نحوه پردازش اسامی مفرد و جمع توسط افراد انگلیسی‌زبان و دوزبانه را بررسی می کند. او از فناوری ردیابی چشم استفاده می‌کند تا حرکات چشم شرکت‌کنندگان را در حین گوش دادن به جملاتی با کلمات مفرد یا جمع نظارت نماید. هدف مطالعه کوهن کشف جزئیات ریز پردازش زبان و تأثیرات احتمالی آن بر زمینه‌هایی نظیر زبان‌شناسی، نارسا خوانی و سیستم‌های تشخیص گفتار خودکار مانند Siri است.

کوهن اشاره می‌نماید که افراد انگلیسی‌زبان ممکن است حتی قبل از شنیدن صدای "s" از نشانه‌های مدت‌ زمانی در کلمات، نشانه‌های جمع اسم‌ها را تشخیص دهند. به عبارت دیگر، آن ها این تفاوت‌ها را از پیش تشخیص می‌دهند. در مقابل، زبان‌هایی مانند اسپانیایی از حرف تعریف (شِناس‌واژه)  برای نشان دادن اسامی مفرد و جمع استفاده می‌کنند. فناوری ردیابی چشم به کوهن امکان می‌دهد که داده ی بیدرنگ (RTD) سرعت پردازش زبان را در زمان جمع‌آوری نماید.

پیشرفت‌ها در فناوری این تحقیق را متحول کرده­اند، زیرا روش‌های سنتی با استفاده از سوالات بله یا خیر اطلاعات کمتری ارائه می‌دهند. مطالعه آتی کوهن در اسپانیا نیز به بررسی تفاوت‌ها در پردازش زبان در میان افراد دارای یک زبان یا دو زبانه خواهد بود.

نتایج مطالعه کوهن ممکن است تأثیرات مختلفی در بهبود آموزش زبان خارجی و بهبود سیستم‌های تشخیص گفتار خودکار داشته باشند. علاوه بر این، یافته‌ها ممکن است به افراد دارای اختلالات پردازش شنوایی مانند نارسا خوانی کمک کنند تا با درک اهمیت تغییرات طول زمان در گفتار، تأثیرات بیماری‌شان را مدیریت نمایند. علاقه کوهن به کشف الگوهای زبانی، ویژگی‌های پنهان زبان‌های خارجی و اصول پایه‌ای آنها می باشد.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری