ورود / ثبت نام

شبه‌نظامیان الگوهای متمایز زل زدن و فعالیت مغزی را نشان می‌دهند.

تیمی از محققان در دانشگاه کیوتو اخیراً دریافته‌اند که بیماران مبتلا به لپتومانیا وقتی تصاویری با نشانه‌های محیطی مرتبط با علائم نشان می‌دهند، الگوهای مشخصی از نگاه کردن و فعالیت مغز را نشان می‌دهند. چنین ویژگی هایی در افراد سالم مشاهده نشد.

 یوکیوری گوتو، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: «مطالعاتی مانند ما می‌تواند به جلوگیری از جنایاتی که به‌طور ناگهانی انجام شده‌اند، مانند دزدی از مغازه، کمک کند و به تحقق جامعه بهتر کمک کند.

بررسی‌های بیماران مبتلا به اعتیاد به الکل همچنین نشانه‌های محیطی را نشان داد که منجر به هوس‌های غذایی می‌شد، پدیده‌ای که به عنوان ولع مصرف ناشی از نشانه شناخته می‌شود.

گوتو خاطرنشان می‌کند: «اگرچه حجم نمونه کوچک و هنوز مقدماتی بود، مطالعه ما برای اولین بار گزارش می‌دهد که لپتومانیا ممکن است مکانیسم‌هایی را نیز در بر داشته باشد که می‌تواند مشابه، اگر نگوییم یکسان، با مکانیسم‌های مربوط به اعتیاد به مواد مخدر باشد.

سایر اعتیادهای رفتاری مشاهده شده در قمار، بازی و استفاده از اینترنت در این مکانیسم ها مشترک هستند که بالینی اختلال مصرف مواد نامیده می شود.

کلپتومانیا با دزدی بیمارگونه، اجباری و تکراری به خاطر خود عمل و بدون انگیزه هیچ گونه سود مادی مشخص می شود. درمان های درمانی در پیشگیری از محکومیت های مکرر اهمیت بیشتری نسبت به مجازات های کیفری مرسوم دارند که نشان داده شده است در مهار این رفتار ناسازگار ناکارآمد هستند.

در حالی که لپتومانیا معیارهای اعتیاد را برآورده می کند و توسط انجمن روانپزشکی آمریکا به عنوان "اختلال مخرب، کنترل تکانه و رفتار" طبقه بندی می شود، مطالعات کمی در مورد این بیماری تا به امروز منتشر شده است.

پژوهش گوتو 11 بیمار مبتلا به اعتیاد رفتاری و 27 فرد بالغ سالم را مورد بررسی قرار داد. به هر کدام تصاویر ثابت و ویدیویی نشان داده شد که برخی حاوی نشانه‌های محیطی مرتبط با علائم بودند - مانند مغازه‌ها و کالاهای آنها - و برخی دیگر تصاویر نامربوط مانند مناظر طبیعی را به تصویر می‌کشیدند.

با استفاده از فناوری ردیابی چشم، الگوهای نگاه تمام آزمودنی ها در حین مشاهده مواد آزمایشی مورد بررسی قرار گرفت. فعالیت مغز آنها به طور همزمان با طیف‌سنجی عملکردی نزدیک به مادون قرمز، یک روش غیرتهاجمی که تغییرات هموگلوبین را در قشر جلوی مغز تشخیص می‌دهد، اندازه‌گیری شد.

ضبط‌های fNIRS این تیم نشان داد که در حین انجام کار، فعالیت در قشر پیش پیشانی راست بیماران کلپتومانیا به خطر افتاده است. این نتایج با سایر معتادان رفتاری که ناتوانی در تخمین احتمال خطر و یافتن خود را در تله سیستم پاداش نشان می‌دهند، مرتبط است.

گوتو منعکس می‌کند: «مطالعه ما ممکن است منجر به توسعه درمان‌های درمانی شود که یادگیری ناسازگار را هدف قرار می‌دهند، نه تنها برای اعتیاد به مواد مخدر، بلکه همچنین اختلالات کنترل تکانه‌ای مانند kleptomania».

 برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری