ورود / ثبت نام

آیا خوردن وعده های غذایی در شب با میزان افسردگی و اضطراب ارتباط دارد؟

شواهد کشف شده نشان داده اند که زمان خوردن وعده های غذایی تاثیرات قابل توجهی بر سطح اضطراب و افسردگی دارد که با اختلال سیکل سیرکادین مرتبط است.

شواهد کشف شده نشان داده اند که زمان خوردن وعده های غذایی تاثیرات قابل توجهی بر سطح اضطراب و افسردگی دارد که با اختلال سیکل سیرکادین مرتبط است.

پژوهشی که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است موضوع تاثیر زمان مصرف غذا روی خلق و خو را پیش می کشد. این مطالعه برای آزمایش فرضیه خود، از کارهایی که شیفت شب دارند، استفاده کردند به طوری که تغییرات خلق و خو را با یک الگوی شبانه روزی 14 روزه کنترل شده، ارزیابی کردند.

در افرادی که هم روز و هم شب وعده غذایی دارند، سطح خلق و خوی شبه اضطراب تا 16.1% و همچنین سطح حالات شبه افسردگی تا 26.2% افزایش یافت؛ اما در افرادی که فقط در طول روز غذا می خورند این افزایش گزارش نشده است، همین نتیجه گزارش ها باعث شد محققان بر این باور باشند که زمان بندی غذا می تواند روی خلق و خوی اثر داشته باشد.

طبق تحقیقات قبلی کارگرانی که شیفت شب دارند؛ 25 تا 40 درصد در معرض خطر افسردگی و اضطراب قرار دارند که تا حدی به دلیل اختلال در چرخه ساعت شبانه روزی و چرخه رفتاری روزانه آنها است. بنابراین مداخلات شبانه روزی برای جلوگیری از آسیب پذیری خلق و خو، در تنظیم کردن شیفت های کاری نیاز است.

زمان بندی وعده های غذایی به عنوان یک جنبه ی مهم از تغذیه، می تواند روی سلامت جسمی افراد تاثیر گذار باشد، همچنین دلیل این زمانبندی روی سلامت روان هم باید مورد بررسی قرار گیرد. در مطالعات آینده باید مشخص شود که آیا تغییر در زمانبندی وعده های غذایی می تواند روی اختلالات افسردگی و اضطراب نقش داشته باشد و در ارتقا وضعیت آنها نقش دارد یا خیر.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری