ورود / ثبت نام

نوروفیدبک نویدی را برای پرداختن به «Chemo Brain» نشان می‌دهد.

بر اساس یک مطالعه آزمایشی جدید از محققان UCLA، بازگرداندن عملکرد طبیعی در مغز بیماران سرطانی از طریق نوروفیدبک می تواند به طور بالقوه عدم تمرکز و وضوح ذهنی را که بسیاری پس از درمان گزارش می کنند، کاهش دهد.

Chemo Brain اصطلاحی است که معمولاً برای توصیف مشکلات فکری و حافظه ای که ممکن است یک بیمار مبتلا به سرطان قبل، در حین یا بعد از درمان سرطان داشته باشد، استفاده می شود.

این مطالعه یکی از اولین مطالعاتی است که نشان می‌دهد نوروفیدبک می‌تواند به رفع نقایص شناختی بیماران سرطانی که «Chemo Brain» را تجربه می‌کنند، کمک کند، علائم بی‌شماری که می‌تواند شامل مشکلات حافظه، تمرکز و سازماندهی نیز باشد. مانند سایر علائم از جمله مشکلات خواب و مشکلات عاطفی.

تاریخچه نوروفیدبک نشان می دهد که برای طیف وسیعی از اختلالات و علائم مفید است. استفان سیدروف، پروفسور دپارتمان روانپزشکی UCLA گفت: این مطالعه فرصتی بود برای دیدن اینکه آیا نوروفیدبک چیزی است که می‌تواند برای شیمی‌درمانی مفید باشد یا خیر.

تست عصبی شناختی که پس از جلسات نوروفیدبک انجام شد، بهبودهای قابل توجهی را در پردازش اطلاعات و توجه بصری پایدار شرکت کنندگان در مطالعه، نشان داد. هر کدام در عملکرد روزمره بهبود یافته و به طور کلی بهبود روانی داشتند.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری