ورود / ثبت نام

آیا آزمایش چشم می تواند کودکان را از نظر اوتیسم غربالگری کند؟

بر اساس مطالعه‌ ای که در دانشگاه ایالتی واشنگتن انجام شد، اندازه ‌گیری چگونگی تغییر مردمک چشم‌ها در پاسخ به نور - معروف به رفلکس نور مردمک - به طور بالقوه می ‌تواند برای غربالگری اوتیسم در کودکان خردسال استفاده شود.

بر اساس مطالعه‌ ای که در دانشگاه ایالتی واشنگتن انجام شد، اندازه ‌گیری چگونگی تغییر مردمک چشم‌ها در پاسخ به نور - معروف به رفلکس نور مردمک - به طور بالقوه می ‌تواند برای غربالگری اوتیسم در کودکان خردسال استفاده شود.

طبق گفته‌ های نویسنده اول، جورجینا لینچ، این پژوهش بر اساس یکی از مطالعات پیشین است که راهی سریع و آسان را برای غربالگری کودکان مبتلا به اوتیسم، بیماری که بر ارتباطات و تعامل اجتماعی تأثیر می‌ گذارد، ارائه می ‌دهد. چنین ابزاری این امکان را برای متخصصان سلامت فراهم می کند که در مراحل ابتدایی بیماری کودکان مبتلا به اوتیسم را تشخیص دهند که مداخلات درمانی بیشترین تأثیر را بر آنها دارد.

در این مطالعه که مجله Neurological Sciences آن را منتشر کرده، 36 کودک 6 تا 17 ساله که به اوتیسم مبتلا بودند و گروه کنترل متشکل از 24 کودک مورد آزمایش قرار گرفتند. رفلکس نور مردمک کودکان توسط متخصصان بالینی آموزش دیده با استفاده از دستگاه مردمک سنج تک چشمی دستی که یک چشم را در یک زمان اندازه‌گیری می کند، آزمایش شد. با تجزیه و تحلیل نتایج، محققان دریافتند که کودکان مبتلا به اوتیسم تفاوت های قابل توجهی را در زمان منقبض شدن مردمک چشم در پاسخ به نور نشان دادند. مردمک‌ های آنان نیز پس از حذف نور، زمان بیشتری طول کشید تا به اندازه اولیه خود بازگردند.

این پژوهش با توجه به اهمیت سرعت انقباض و بازگشت به حالت پایه مردمک انجام شده و بنابر این که تفاوت قابل توجهی بین چشم‌ ها از نظر پاسخ مردمک در بیماری اوتیسم وجود ندارد، از دستگاه مردمک سنج تک چشمی استفاده کردند، برخلاف آسیب سر یا ضربه مغزی که در آن مشاهده اندازه مردمک نابرابر رایج است.

در حالی که تخمین زده می‌شود که از هر ۴۴ کودک در ایالات متحده، یک کودک در سن ۸ سالگی مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) تشخیص داده می شود، بسیاری از کودکان اشتباه تشخیص داده می ‌شوند یا کلاً فراموش می شوند. داشتن یک روش غربالگری سریع و عینی برای تقویت غربالگری رفتاری می تواند به بهبود دقت و سرعت تشخیص کودکان کمک کند.

منبع

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری