ورود / ثبت نام

اثرات آموزشی تمرین با نوروفیدبک، آموزش شناختی کامپیوتری و ترکیب هردو در کودکان مبتلا به AD/HD

علاقه‌ای روبه ‌افزایش به درمان‌های غیردارویی برای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی (AD/HD) وجود دارد، به‌ویژه تکنیک‌های دیجیتالی مانند نوروفیدبک (NFT) و آموزش شناختی کامپیوتری (CCT) و ترکیبی NFT/CCT .

علاقه‌ای روبه ‌افزایش به درمان‌های غیردارویی برای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی (AD/HD) وجود دارد، به‌ویژه تکنیک‌های دیجیتالی مانند نوروفیدبک (NFT) و آموزش شناختی کامپیوتری (CCT) و ترکیبی  NFT/CCT  .

در این مطالعه علائم قبل و بعد از تمرین (نتیجه اولیه)، عملکردهای اجرایی و روزانه با استفاده از پرسش‌نامه و همچنین EEG در حالت استراحت در شرایط چشم‌بسته (EC) و چشم‌باز (EO) اندازه‌گیری شد. پس از 3 ماه تمرین با مدالیته های ذکر شده، علائم بی‌توجهی و بیش‌فعالی/ تکانشگری، بازداری، حافظه کاری، یادگیری و مهارت‌های زندگی در سه گروه از کودکان به طور قابل‌توجهی بهبود یافت.

یک همبستگی مثبت بین نمرات قدرت آلفای نسبی در حالت EO قبل از تمرین و بهبود نمراتِ علائم بی‌توجهی و بیش‌فعالی/تکانشگری وجود داشت و همچنین یک همبستگی منفی‌بین نمراتِ بی‌توجهی قبل از تمرین و تغییر در آلفای نسبی در حالت EO وجود داشت.

این پژوهش اثرات آموزشی NFT،CCT  و تمرین ترکیبی NFT/CCT را در کودکان مبتلا به AD/HD تأیید کرد و نقش درمانی عینی را برای فعالیت آلفای نسبی فردی نشان داد. امکان‌پذیری و اثربخشی آموزش دیجیتال مبتنی بر خانه از ترویج و کاربرد آموزش از راه دور دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری