ورود / ثبت نام

تأثیر خوردن بیش از حد در دوران رشد در تغییر مغز

بر اساس این پژوهش، افرادی که مادرانشان در دوران بارداری و شیردهی دارای اضافه‌وزن بوده‌اند، ممکن است با خطر بیشتری برای چاقی در بزرگسالی روبرو شوند، زیرا تغذیه بیش از حد می‌تواند مغزِ درحال‌رشد را برای تمایل به غذاهای ناسالم مجدد برنامه‌ریزی کند.

بر اساس این پژوهش، افرادی که مادرانشان در دوران بارداری و شیردهی دارای اضافه‌وزن بوده‌اند، ممکن است با خطر بیشتری برای چاقی در بزرگسالی روبرو شوند، زیرا تغذیه بیش از حد می‌تواند مغزِ درحال‌رشد را برای تمایل به غذاهای ناسالم مجدد برنامه‌ریزی کند. به گفته مارک روسی، استاد روانپزشکی: افرادی که از مادران دارای اضافه‌وزن یا چاق متولد می‌شوند، در بزرگسالی نسبت به افرادی که از مادران لاغرتر متولد می‌شوند، وزن بیشتری دارند.

در این پژوهش، به سه موش، غذای پرچرب و به سه موش خواهر دیگر غذای سالم دادند. هنگامی که شیردهی کامل شد، محققان 50 نوزاد را مورد بررسی قرار دادند که به طور پیش‌بینی‌شده بسته به رژیم غذایی مادرشان، وزن‌های سنگین‌تر یا سبک‌تر را داشتند.

پس از اینکه همه نوزادان چندین هفته غذای سالم نامحدود دریافت کردند، وزن آنها (در سطوح سالم) همگرا شد، اما زمانی که محققان به آنها اجازه دسترسی دائمی به رژیم غذایی پرچرب را دادند، دوباره از هم جدا شدند. نتیجه نشان داد که همه موش‌ها پرخوری می‌کنند، اما فرزندان مادران دارای اضافه‌وزن به طور قابل‌توجهی بیش از بقیه پرخوری می‌کنند.

تجزیه‌وتحلیل بیشتر نشان داد که رفتارهای متفاوت احتمالاً از ارتباطات متفاوت بین دو بخش مغز هیپوتالاموس و آمیگدال ناشی می‌شود که به دلیل تغذیه متفاوت مادر در دوران بارداری و شیردهی به وجود آمده است.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری