ورود / ثبت نام

مطالعه تطبیقی تأثیرات یک بازی رمان بصری واقعیت مجازی (VR) و رایانه شخصی (PC) بر یادگیری واژگان

تحقیقات در مورد اکتساب واژگان در یادگیری مبتنی بر بازی‌های دیجیتال در طول سال‌ها افزایش یافته است، پیشرفت‌های فناوری باعث ایجاد جایگزین‌های یادگیری متعدد در فراگیری زبان دوم شده است.

از آنجا که بازی‌های واقعیت مجازی فرصت‌های جدیدی را برای بررسی اثربخشی آن در یادگیری زبان ارائه می‌دهد، بنابراین بررسی مزایای بازی واقعیت مجازی در یادگیری واژگان انگلیسی و همچنین ترکیب واقعیت مجازی با شیوه‌های آموزشی در کلاس درس مهم است.
این مطالعه با هدف بررسی تأثیر بازی‌های واقعیت مجازی (VR) و رایانه شخصی (PC) بر یادگیری واژگان زبان‌آموزان و همچنین درک عاطفی آن‌ها انجام می‌شود. 30 دانش آموز کلاس دوازدهم دبیرستان در این مطالعه شرکت کردند و به طور تصادفی در دو گروه VR و PC قرار گرفتند. گروه واقعیت مجازی یک بازی رمان بصری واقعیت مجازی علمی-تخیلی را با استفاده از Oculus Go و گروه رایانه شخصی همان بازی را در نسخه رایانه شخصی به مدت 50 دقیقه انجام دادند. نتایج پرسشنامه‌های تحقیق نشان داد که هر دو گروه VR و گروه PC قادر به کسب دانش واژگان در هر دو آزمون ترجمه و تشخیص بودند اما گروه VR میانگین نمره بالاتری نسبت به گروه PC در پس آزمون ترجمه واژگان داشتند. این تحقیق نشان داد که فراگیران در هر دو گروه از بازی رمان بصری لذت می‌برند و مایلند آن را به عنوان ابزاری برای یادگیری واژگان استفاده کنند.

برای مشاهده منبع کلیک نمائید

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری