ورود / ثبت نام

هوش مصنوعی می تواند شخصیت شما را به سادگی با ردیابی چشمان شما پیش بینی کند.

محققان یک الگوریتم یادگیری عمیق جدید ایجاد کرده‌اند که می‌تواند نوع شخصیت شما را براساس مدل پنج شخصیت بزرگ, با ردیابی حرکات چشم آشکار کند. اغلب گفته می شود که چشم ها دریچه ای به روح هستند و آنچه را که فکر می کنیم و احساسمان را نشان می دهند. اکنون، تحقیقات جدید نشان می دهد که چشمان شما صرفا با نحوه حرکتشان ممکن است نشانگر تیپ شخصیتی شما باشد .

این تحقیق که توسط دانشگاه استرالیای جنوبی با مشارکت دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه فلیندرز و موسسه انفورماتیک ماکس پلانک در آلمان انجام شده است، از پیشرفته ترین الگوریتم های یادگیری ماشینی برای نشان دادن ارتباط بین شخصیت و حرکات چشم استفاده می کند. یافته ها نشان می دهد که حرکات چشم افراد نشان می دهد که آیا آنها اجتماعی، وظیفه شناس یا کنجکاو هستند، با نرم افزار الگوریتمی که به طور قابل اعتماد چهار ویژگی از پنج ویژگی شخصیتی بزرگ را تشخیص می دهد: روان رنجوری، برون گرایی، موافق بودن و وظیفه شناسی.

محققان حرکات چشم 42 شرکت کننده را در حین انجام وظایف روزمره در محوطه دانشگاه پیگیری کردند و متعاقباً ویژگی های شخصیتی آنها را با استفاده از پرسشنامه های تثبیت شده ارزیابی کردند. دکتر Tobias Loetscher از UniSA می‌گوید این مطالعه پیوندهای جدیدی بین حرکات چشم و ویژگی‌های شخصیتی که قبلاً بررسی نشده بود ارائه می‌کند و بینش‌های مهمی را برای زمینه‌های نوظهور پردازش سیگنال اجتماعی و رباتیک اجتماعی ارائه می‌دهد.

دکترLoetscherمی‌گوید: قطعاً پتانسیل این یافته‌ها برای بهبود تعاملات انسان و ماشین وجود دارد.  او گفت:  مردم همیشه به دنبال خدمات پیشرفته و شخصی هستند.با این حال،ربات‌ها و کامپیوترهای امروزی از نظراجتماعی آگاه نیستند بنابراین نمی‌توانند با نشانه‌های غیر کلامی سازگار شوند.

این تحقیق فرصت هایی را برای توسعه ربات ها و کامپیوترها فراهم می کند تا بتوانند طبیعی تر و بهتر در تفسیر سیگنال های اجتماعی عمل کنند.

دکتر Loetscher می‌گوید این یافته ها همچنین پل مهمی بین مطالعات آزمایشگاهی کاملاً کنترل شده و مطالعه حرکات طبیعی چشم در محیط های واقعی ایجاد می کند.  این تحقیق رفتار بصری افرادی را که در حال انجام کارهای روزمره خود هستند، ردیابی و اندازه گیری کرده است، و پاسخ های طبیعی تری نسبت به زمانی که در آزمایشگاه بودند ارائه می دهد.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری