ورود / ثبت نام

آلرژن آلقا کننده رفتار شبه اضطرابی در ارتباط با اختلال مدار قشر پیش پیشانی میانی- آمیگدال

اضطراب در بیماری آسم رایج است و با شدت بیماری و کیفیت زندگی پایین در ارتباط است. به هرحال تاکنون هیچ مطالعه ای وجود نداشته است که شواهد مستقیم مبنی بر اثر التهاب آلرژیک بر ساختار و عملکرد قشر پیش پیشانی میانی و آمیگدال از مناطق مهم در بیان و تعدیل اضطراب ارائه دهد.

 ما اثر اووالبومین القاکننده التهاب آلرژیک بر پیدایش رفتار شبه اضطرابی، حجم قشر پیش پیشانی میانی و آمیگدال با استفاده از ام آر آی و فعالیت مدار قشر پیش پیشانی میانی-آمیگدال در موش های حساس شده را بررسی کردیم.

 یافته های ما نشان داد که چالش اووالبومین در موش های حساس شده رفتار شبه اضطرابی را القا کرد و منجر به افزایش میکروگلیاهای فعال شده و آستروسیت ها در قشر پیش پیشانی میانی و آمیگدال شد. همچنین ما یک ارتباط منفی را میان رفتار شبه اضطرابی و حجم آمیگدال یافتیم. به علاوه چالش اووالبومین در موش های حساس شده با افزایش فعالیت قشر پیش پیشانی میانی و آمیگدال، افزایش جفت شدگی دلتا-گاما در آمیگدال و افزایش ارتباط عملکردی درون مدار قشر پیش پیشانی میانی-آمیگدال شد که با معکوس شدن جهت انتقال اطلاعات از آمیگدال به قشر پیش پیشانی میانی همراه بود.

ما نشان دادیم که مختل شدن ارتباطات دینامیکی مدار قشر پیش پیشانی میانی-آمیگدال ممکن است در القای رفتارهای شبه اضطرابی در بیماری آسم مشارکت داشته باشد. این یافته ها توانسته دیدگاه جدیدی را فراهم کند تا مکانیسم های اصلی التهاب آلرژیک القا کننده اختلالات روانی مرتبط با آسم روشن گردد.

این پژوهش با استفاده از خدمات آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز انجام شده است و در سال December 2019 به چاپ رسیده است.



برای مشاهده منبع کلیک کنید.

 

اسامی پژوهشگران:

کلثوم دهدار، شیرین مهدیدوست، مرتضی سلیمی، لیلا غلامی مهتاج ، میلاد نظری، صادق محمدی، سمانه دهقان، حمیدرضا جماعتی، رضا خسروآبادی، عباس نصیرایی مقدم، ویکتوریا برکلی، محمد جوان، جواد میرنجفی زاده، آکیرا سیومیوشی، محمدرضا رئوفی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری