ورود / ثبت نام

اختلالات خواب در والدین و کودکان باعث استرس بیشتر در والدین می شود

مطالعه جدیدی که در مجله PLOS ONE با دسترسی آزاد توسط ری مریل و کایلا اسلاویک از دانشگاه بریگام یانگ، در ایالات متحده منتشر شده است، نشان داده است که میزان استرس در میان والدینی که خود یا فرزندانشان دچار اختلال خواب هستند، بیش‌تر می‌باشد.

نتایج نشان می‌دهد که اختلالات خواب و  استرس دارای همبستگی هستند به‌طوری‌که استرس باعث اختلالات خواب و اختلالات خواب نیز باعث افزایش استرس می‌شود. والدین تصور می‌کنند که بین خواب، استرس، خلق و خو، خستگی و خواب فرزندانشان ارتباط پیچیده‌ای وجود دارد.

در مطالعه‌ای جدید، محققان داده‌های 14009 کارمند (DMBA) در سال 2020 را تجزیه و تحلیل کردند که همگی دارای فرزند بودند. به‌طور کلی 2.2% از کارکنان برای درمان استرس و 12.5% برای درمان اختلالات خواب، از جمله بی‌خوابی، پر‌خوابی یا آپنه خواب و 2% از فرزندان آن‌ها نیز یک یا چند‌بار در این‌خصوص به پزشک مراجعه کرده بودند.

محققان پس از در نظر گرفتن سن، جنس و وضعیت تأهل افراد دریافتند که افراد مبتلا به اختلالات خواب 1.95 برابر بیش‌تر از افراد عادی استرس را تجربه می‌کنند این عدد در افراد مبتلا به بی‌خوابی 3 و در افراد مبتلا به آپنه خواب 1.88 برابر بیش‌تر از بقیه می‌باشد.

علاوه بر این، میزان استرس در کارمندانی که دارای فرزند مبتلا به اختلال خواب می‎‌باشند 1.9 برابر بیش‌تر از کارمندان دیگر است و این عدد در کارمندان دارای فرزند مبتلا به بی‌خوابی 2.89 می‌باشد.

این مطالعه نشان داد که میزان بی‌خوابی و آپنه خواب در والدین دارای فرزند مبتلا به اختلالات خواب تقریباً دو برابر والدین دیگر می‌باشد.

نویسندگان به این نتیجه رسیدند که ممکن است، درک بهتر ارتباط بین کیفیت خواب کودکان و استرس والدین به بهبود درمان و کاهش خطرات این اختلالات کمک کند.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری