ورود / ثبت نام

یک سیستم هجی کننده رابط مغز و رایانه هیبرید بر پایه الگوی تحریک RSVP وSSVEP

 پتانسیل های برانگیخته حالت دائم بینایی (SSVEP) و RSVP ها از پرکاربردترین روش ها در سیستم های BCI هستند که در P300 Speller ها استفاده زیادی دارند. در سیستم های هیبریدی که دو نوع تحریک SSVEP و P300 با یکدیگر ترکیب میشوند کارایی سیستمهای P300 Speller به طور قابل ملاحظه ای بهبود می یابد.
در این تحقیق، یک سیستم BCI جدید مبتنی بر تحریک SSVEP/RSVP ارائه شده است تا صحت طبقه بندی و نرخ انتقال اطلاعات را در مقایسه با الگوهای RSVP speller موجود افزایش دهد. در این الگو، تحریک های RSVP (ایجاد کننده پاسخ P300) وSSVEP به گونه ای نمایش داده می شوند که دسته کاراکتر هدف با استفاده از تحریک RSVP، و کاراکتر هدف با استفاده از تحریک SSVEP شناسایی شود.

الگوی ارائه شده به میانگین صحت 93.06%، و نرخ انتقال اطلاعات 34.41 بیت در دقیقه برای شش شرکت کننده رسید.

 سیستم هیبرید جدید نشان داد که با اضافه کردن تحریک SSVEP به الگوی هجی کننده Triple RSVP، می توان عملکرد سیستم را درحد قابل توجهی نسبت به الگوی Triple RSVP مرسوم افزایش دهد. ااگوی پیشنهادی در این مقاله، اولین الگوی هیبرید در زمینه RSVP speller ها می باشد که می تواند به صحت و سرعت بالاتری در مقایسه با RSVP speller های قبلی برسد.

 این پژوهش با استفاده از خدمات آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز انجام شده است و در اپریل 2020 در  Computer Methods and Programs in Biomedicine به چاپ رسیده است.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

 اسامی پژوهشگران:

شایان جلیل پور، سپیده حاجی پور، امیرمحمد میجانی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری