گزارش نشست کارگروه عصب-روانشناسی زبان شاخه دانشجویی; مقایسهی نظامهای شناختی زبان و موسیقی بر پایهی ملاحظات عصب-روانشناختی زبان
تعربف زبان و موسیقی به عنوان نظامهای ارتباطی- تعریف زبان و موسیقی به عنوان نظامهای نشانهشناختی- مقایسهی بعد ادبی زبان و موسیقی: هنر کلامی دربرابر هنر موسیقی- تعریف زبان و موسیقی به عنوان نظامهای شناختی- مقایسهی نظامهای زبان و موسیقی بر پایه...
گزارش نشست کارگروه عصب-روانشناسی زبان شاخه دانشجویی نقشهبرداری مغز ایران
عنوان نشست:
- مقایسهی نظامهای شناختی زبان و موسیقی بر پایهی ملاحظات عصب-روانشناختی زبان
سخنران و تهیۀ گزارش:
- شیما نبیفر، مدرس دانشگاه الزهرا، گروه زبانشناسی و گروه آزفا.
- زهرا جهانبانی، دانشجوی دکتری زبانشناسی، دانشگاه شیراز.
زمان نشست:
- پنج شنبه ۱۸ شهریور ١٤٠٠، ساعت ۱۶ الی ۱۸
مختصری دربارۀ موضوع:
تعربف زبان و موسیقی به عنوان نظامهای ارتباطی- تعریف زبان و موسیقی به عنوان نظامهای نشانهشناختی- مقایسهی بعد ادبی زبان و موسیقی: هنر کلامی دربرابر هنر موسیقی- تعریف زبان و موسیقی به عنوان نظامهای شناختی- مقایسهی نظامهای زبان و موسیقی بر پایة ملاحظات روانشناختی، ازجمله درک (درک در سطوح مختلف پردازش، ازجمله سطح آوایی و سطح نحوی)، درک ریتم در زبان و موسیقی، ادراک مقولهای در زبان و موسیقی- بررسی پردازش نحو در زبان و موسیقی- بررسی و مقایسهی نظریة زایشی در زبان و موسیقی- بررسی تولید در زبان و موسیقی ازجمله بررسی مدل تولید گفتار لولت و فرآیندهای تولید در دو نظام- مقایسة فراگیری در زبان و موسیقی- مقایسة یادگیری زبان و موسیقی- مقایسة سطوح پردازش مشترک دو نظام- بررسی نظام پردازش اطلاعات/ حافظه در زبان و موسیقی با استفاده از مدلهایی نظیر عملکرد حافظهی فعال، مدل حافظهی فعال بدلی-هیچ و حافظهی فعال نحوی- پردازش در نظامهای نوشتاری در رابطه با هر دو نظام زبان و موسیقی- مقایسة نظامهای زبان و موسیقی بر پایهی ملاحظات عصبشناختی- بررسی مناطق پردازش زبان وموسیقی در مغز- ارائهی شواهد تصویربرداری در رابطه با مناطق پردازش زبان و موسیقی در مغز- ارائهی چندین مطالعهی عصبشناختی در رابطه با زبان و موسیقی و مقایسهی آنها و مزایای آنها- بررسی اختلالات درک در زبان و موسیقی- بررسی اختلالات تولید در زبان و موسیقی- پیامدهای نظری و کاربردی و نتیجهگیری- منابع.
دبیر کارگروه عصب - روانشناسی زبان: نیره جودی، دانشجوی دکترای زبان شناسی، دانشگاه علامه طباطبایی
نوشته های مرتبط