ورود / ثبت نام

آیا دیابت نوع 2 و اختلالات خواب، خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند؟

طبق داده هایی که در مجله Diabetes and Its Complications منتشر شده، افراد بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 یا اختلال خواب نسبت به افرادی که هیچ یک از این اختلالات را ندارند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

اختلال در خواب نشانگر ارتباط بین دیابت نوع 2 و افسردگی نیست بلکه یک عامل خطر مستقل برای افسردگی به شمار می رود. بر اساس بررسی های انجام شده تاثیر مشترک اختلال در خواب و دیابت نوع 2 از تاثیر هر کدام به طور جداگانه کمتر بود.

افراد مبتلا به دیابت نسبت به افرادی که این بیماری را نداشتند، بیشتر دچار اختلال در خواب بودند. از گروه مورد مطالعه (افراد مبتلا به دیابت) 2.6% افسردگی داشتند، 32.2% حداقل یک داروی ضد افسردگی را خریداری کردند، 15.3% حداقل دو نسخه داروی خواب را خریداری کردند و 1% اختلال در خواب داشتند. وقتی بر اساس دیابت و اختلالات خواب دسته بندی شدند، 8.3% از افراد اختلال خواب و دیابت را با هم داشتند.

هنگامی که شرکت کنندگان به گروه های سنی بزرگتر و جوان تر از 60 سال تقسیم شدند، افرادی که سن کمتر از 60 داشتند و مبتلا به دیابت و اختلال خواب بودند نسبت به افرادی که 60 سال و بالاتر داشتند کمی بیشتر در معرض خطر برای ابتلا به افسردگی بودند.

برای مشاهده منبع کلیک نمایید.

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری