تالار گفتمان آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز
مهدی فتح اله زاده

بهترین هدست‌های واقعیت مجازی موبایل

  • مهدی فتح اله زاده
  • 5 سال پیش
  • 1
مهدی فتح اله زاده مهدی فتح اله زاده ارسال ها: 1

این هدست‌ها دارای لنزهایی هوشمند بوده که می‌توانند به گوشی‎های هوشمند متصل شوند و گوشی موبایل را به یک دستگاه واقعیت مجازی تبدیل کنند. البته یکی از ایراداتی که می‌توان به این نوع از هدست‌ها وارد آورد، ردیابی مسیر است. درواقع کاربران با کمک این هدست‌ها تنها می‌توانند مسیر پیش رو را پیگیری کنند و قادر به این نیستند که دستور حرکت به چپ یا راست یا همین‌طور بالا یا پایین را اجرا کنند. به عبارت دیگر هدست‌های یاد شده تنها به سه درجه آزادی از 6 درجه‌ای که برای هدست‌های واقعیت مجازی تعریف می‌شود، دسترسی دارند.


هدست واقعیت مجازی موبایل سامسونگ Gear VR
هدست واقعیت مجازی Gear VR محصولی است که سامسونگ سالانه آن را تولید می‌کند و از نظر طراحی تقاوت چندانی به نسخه‌های پیشین ندارد اما دارای قدرت و عملکرد خوبی است. درواقع این ویژگی باعث شده تا سامسونگ در این زمینه به یکی از بهترین تولیدکنندگان هدست‌های واقعیت مجازی مخصوص موبایل تبدیل شود. همچنین قیمت این هدست واقعیت مجازی 130 دلار برآورد شده است.

samsung geer vr headset / هدست واقعیت سامسونگ Geer VR

البته یکی از ایرادات بزرگ این هدست واقعیت مجازی این است که تنها گوشی‌های برند سامسونگ می‌توانند از آن استفاده کنند و این هدست قابلیت اتصال به دیگر محصولات را ندارد. در این راستا باید اشاره کنیم که آخرین نسخه این هدست به طور معمول به گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی اس 9، سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس، سامسونگ گلکسی اس 8، همین‌طور نسخه پلاس اس 8، سامسونگ گلکسی اس 7 اج و 7 اج پلاس سازگار بوده و قادر است نیازهای کاربران را تامین کند. جالب است بدانید نمایشگری لمسی در بدنه این هدست قرار دارد و به یک ریموت کنترلر نیز مجهز شده است.



هدست واقعیت مجازی گوگل دی‌ دریم ویو (Google Daydream View)
هدست واقعیت مجازی Daydream view گوگل از هدست مدل مقوایی و ساده گوگل حرفه‌‌ای‌تر بوده و دارای دو لنز پیشرفته است. این هدست در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود و بدنه‌ای از جنس پارچه میکروفایبر دارد. گفتنی است این هدست واقعیت مجازی ببش از 200 برنامه و بازی سرگرم کننده در زمینه واقعیت مجازی را در دل خود جای داده است و انتخاب مناسبی را برای دوستداران این فناوری رقم خواهد زد.

هدست واقعیت مجازی دی دریم ویو گوگل / google daydream view

در کنار همه ویژگی‌ها خوب است به کیفیت تصویر خوب این هدست نیز اشاره کنیم که البته نباید در این مورد طول عمر بالا و همین‌طور طراحی زیبای آن را نیز نادیده بگیریم. اما با همه این‌ها ایراداتی نیز در این هدست واقعیت مجازی به چشم می‌خورد. یکی از آن‌ها این است که نمایشگر گوشی هوشمند شما که این هدست با آن کار می‌کند حتما باید از نوع اولد باشد و دیگری اینکه سیستم عامل گوشی باید از اندروید 7 به بالا پشتیبانی کند که البته گزینه دوم چندان گزینه دور از دسترسی نیست. این هدست نیز از 3 درجه آزادی بهره‌مند بوده و از قیمت 99 دلاری نیز برخوردار است.



هدست واقعیت مجازی مقوایی گوگل (Google Cardboard)
گوگل قصد دارد تا آنجا که می‌تواند دسترسی به واقعیت مجازی را امکان‌پذیر سازد. بنابراین در طراحی یکی از هدست‌های واقعیت مجازی خود به استفاده از مقوا روی آورده است. درواقع بدنه این هدست واقعیت مجازی از مقوا تشکیل شده و دو لنز هوشمند نیز این هدست واقعیت مجازی را همراهی خواهند کرد. درواقع این هدست راهی آسان و البته کم هزینه برای بهره‌مندی از ویژگی واقعیت مجازی محسوب می‌شود. درواقع شما با پرداخت 15 دلار می‌توانید از وسیله‌ای که یکی از آخرین فناوری‌های روز را ارائه می‌دهد، بهره‌مند باشید.

هدست مقوایی گوگل / google cardboard

اما با همه این‌ها و قیمت اقتصادی که دارد، به نظر نمی‌رسد کاربران برای طولانی مدت تمایل به استفاده از این هدست واقعیت مجازی را داشته باشند. اما باید سازگاری این هدست با گوشی‌های هوشمند مختلف را هم در نظر بگیریم. گفتنی است که بر روی این هدست ساده قطعه‌ای آهنربایی به صورت دایره قرار دارد که با ویژگی مغناطیس‌سنج گوشی ارتباط برقرار می‌کند و عملکرد دکمه را شبیه‌سازی خواهد کرد. هرچند که این هدست خودش نیز دکمه‌ای دارد اما این دکمه در برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها عملکرد خوبی را از خود به نمایش نخواهد گذاشت.

هدست واقعیت مجازی موبایل Merge VR Goggles
در دنیای واقعیت مجازی هدست Merge VR Goggles یکی از انتخاب‌هایی است که هرآنچه را که از یک هدست واقعیت مجازی موبایلی انتظار دارید برای شما به ارمغان می‌آورد. گفتنی است که این دستگاه با گوشی‌های موبایل مختلف از جمله گوشی‌های آیفون نیز کار می‌کند. با این همه خوب است اشاره کنیم که هدست واقعیت مجازی یاد شده از بدنه‌ای متشکل از فوم نرم و سبکی که استفاده آسانی را برای کاربر رقم می‌زند تشکیل شده است.

هدست واقعیت مجازی merge VR goggles

درواقع این هدست واقعیت مجازی از امکاناتی تشکیل شده است تا بتواند تجربه‌ای متفاوت در استفاده از موبایل را برای شما رقم بزند. گفتنی لست که لنزهای این هدست قابل تنظیم بوده و همین‌طور در بدنه دستگاه دکمه‌هایی برای تنظیم و تعامل با محتوایی که نشان داده می‌شود، قرار دارد.

منبع: پلازامگ

جهت ارسال پاسخ لطفا وارد سایت شوید و یا ثبت نام کنید.