ورود / ثبت نام

با هوش مصنوعی می توان زوال عقل را قبل از مبتلا شدن پیش بینی و روند ابتلا رو تغییر داد.

این ابزار با استفاده از عوامل مجازی برای درگیر کردن بیماران در تست های شناختی و تجزیه و تحلیل الگوهای زبان و گفتار آنها، ارزیابی سریع و کارآمدی را ارائه می دهد. CognoSpeak از طریق مرورگر وب در دسترس همه است و به بیماران امکان می دهد آزمایش را در خانه انجام دهند آزمایشات اولیه نشان داده است که این ابزار در تشخیص بیماران آلزایمر از افراد سالم از نظر شناختی 90 درصد دقیق است.

محققان CognoSpeak، یک ابزار هوش مصنوعی خلاقانه را توسعه دادند که هدف آن تشخیص  سریع زوال عقل و آلزایمر است.

این ابزار با استفاده از عوامل مجازی برای درگیر کردن بیماران در تست های شناختی و تجزیه و تحلیل الگوهای زبان و گفتار آنها، ارزیابی سریع و کارآمدی را ارائه می دهد. CognoSpeak از طریق مرورگر وب در دسترس همه است و به بیماران امکان می دهد آزمایش را در خانه انجام دهند

آزمایشات اولیه نشان داده است که این ابزار در تشخیص بیماران آلزایمر از افراد سالم از نظر شناختی 90 درصد دقیق است.

CognoSpeak از هوش مصنوعی و فناوری گفتار با دقت 90 درصد در آزمایشات اولیه برای ارزیابی علائم اولیه زوال عقل و آلزایمر استفاده می کند این ابزار از طریق مرورگر وب در دسترس  است و بیماران این امکان را دارند تا آزمایش را از خانه انجام دهند.

با کمک 1.4 میلیون پوندی از NIHR، CognoSpeak به طور گسترده‌تری در کلینیک‌های حافظه بریتانیا با هدف 700 شرکت‌کننده آزمایش می‌شود.

یک ابزار هوش مصنوعی جدید که می تواند به پزشکان کمک کند علائم اولیه زوال عقل و آلزایمر را سریعتر و کارآمدتر ارزیابی کنند، توسط محققان توسعه یافته است.

این سیستم که به عنوان CognoSpeak شناخته می شود، از یک عامل مجازی که روی صفحه نمایش داده می شود برای درگیر کردن بیمار در یک مکالمه استفاده می کند. این پرسشنامه با الهام از مواردی که در مشاوره های سرپایی استفاده می شود  سپس این ابزار از هوش مصنوعی و فناوری گفتار برای تجزیه و تحلیل الگوهای زبان و گفتار استفاده می کند تا نشانه های زوال عقل، بیماری آلزایمر و سایر اختلالات حافظه را جستجو کند.

محققان درباره این فناوری بیان می کنند که CognoSpeak می تواند نقش کلیدی در کاهش بار خدمات ارزیابی زوال عقل داشته باشد، پس از تکمیل آزمایشات بیشتر در کلینیک های حافظه عمومی و مراقبت های ثانویه در سراسر بریتانیا این سیستم برای کار در بین مراقبت های اولیه و ثانویه طراحی شده است. این بدان معناست که پس از راه اندازی کامل، پزشک عمومی می تواند فردی را که از حافظه شکایت دارد برای استفاده از این فناوری ارجاع دهد.

CognoSpeak نتایج آزمایش را برای پزشک عمومی ارسال می کند و سپس آنها تصمیم می گیرند که آیا باید بیمار را برای ارزیابی بیشتر به کلینیک حافظه مراجعه کند یا خیر

CognoSpeak را می توان از طریق یک مرورگر وب در دسترس قرار داد . به این معنی که بیماران می توانند آزمایش را در را حتی در خانه خود از طریق رایانه، لپ تاپ یا تبلت انجام دهند، به جای اینکه منتظر قرار ملاقات بیمارستان برای ارزیابی مبتنی بر قلم و کاغذ باشند، که اغلب می تواند باعث استرس و اضطراب بی مورد شود.

آزمایش‌های اولیه نشان داده‌اند که این فناوری در پیش‌بینی آلزایمر به اندازه آزمایش‌های مبتنی بر قلم و کاغذ فعلی که برای ارزیابی یا غربالگری اختلالات شناختی، حافظه یا تفکر استفاده می‌شود، دقیق است.

این تیم دقت 90 درصدی را برای تشخیص افراد مبتلا به آلزایمر از افراد سالم از نظر شناختی نشان داده است

سیستم CognoSpeak که توسط دکتر دن بلکبرن و پروفسور هایدی کریستنسن از دپارتمان‌های علوم اعصاب و علوم کامپیوتر دانشگاه شفیلد راه اندازی شده است، هنوز در مرحله تحقیقاتی است، اما به لطف کمک مالی 1.4 میلیون پوندی موسسه ملی تحقیقات بهداشت و مراقبت (NIHR)، این فناوری به طور گسترده‌تری آزمایش می‌شود. محققان در حال استخدام 700 شرکت کننده از کلینیک های حافظه در سراسر بریتانیا برای کمک به توسعه بیشتر سیستم هستند.

سیستم CognoSpeak می تواند نحوه تشخیص زوال عقل و سایر اختلالات حافظه را با سرعت بخشیدن به ارزیابی ها تغییر دهد. و باعث میشود پزشکان زمان بیشتری برای انجام تحقیقات داشته باشند. و به این معنی است که کسانی که به مراقبت های تخصصی نیاز دارند در سریع ترین زمان ممکن به آن دسترسی پیدا کنند.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری