ورود / ثبت نام

پردازش تصاویر fMRI - قسمت دهم

مهمترین پیش نیاز لازم برای آنالیز داده fMRI، داشتن پایه قوی در آمار و احتمالات است. بدون این دانش، تقریبا درک تمام مفاهیم کلیدی آنالیز داده fMRI برای شما دشوار خواهد بود.

آمار و احتمال:

مهمترین پیش نیاز لازم برای آنالیز داده fMRI، داشتن پایه قوی در آمار و احتمالات است. بدون این دانش، تقریبا درک تمام مفاهیم کلیدی آنالیز داده fMRI برای شما دشوار خواهد بود.

برنامه نویسی کامپیوتر:

اگر شما به برنامه نویسی کامپیوتر تسلط نداشته باشید، شما نمی توانید در آنالیز داده fMRI تبحر پیدا کنید. چندین زبان برنامه نویسی وجود دارد که در آنالیز داده fMRI بسیار پر کاربرد هستند که از جمله آنها می توان به Matlab، Python، Unix shell scripting اشاره کرد. اینکه که شما بر یک زبان خاص تسلط زیادی نداشته باشید، مهم نیست، بلکه مهم این است که شما بر ساختار روش های برنامه نویسی مسلط باشید و بتوانید برنامه هایی را که نوشتید رفع اشکال کنید. تسلط شما بر برنامه نویسی تنها با تمرین بوجود می آید.

جبر خطی:

اهمیت جبر خطی در پردازش داده fMRI، بازه بسیار گسترده ای دارد، این بازه شامل آمار (که در آن مدل خطی از همه پر کاربرد تر است) تا پردازش تصویر (که در آن بسیاری از عملگرها، با استفاده از جبر خطی به تصویر اعمال می شوند) می شود.

تصویر برداری تشدید مغناطیسی:

شما می توانید تصاویر fMRI را بدون آنکه به جزئیات تصویربرداری تشدید مغناطیسی تسلط داشته باشید، آنالیز کنید، اما درک کامل داده fMRI نیاز به دانستن چگونگی ثبت داده fMRI و اینکه fMRI دقیقا چه چیزی را اندازه گیری می کند، دارد. این دانش زمانی ارزش خود را نشان می دهد که آرتیفکت های مختلف، داده شما را تحت تاثیر قرار داده اند.

فیزیولوژی نورونی و بیوفیزیک:

سیگنال های fMRI، سیگنال های جذابی هستند زیرا اندازه گیری غیر مستقیمی از فعالیت نورون ها هستند. درک اینکه چگونه نورون ها اطلاعات را کد می کنند، و اینکه چگونه این سیگنال ها در جریان خون بازتاب پیدا می کنند، برای تفصیر داده های آنالیز شده fMRI حیاتی است.

پردازش سیگنال و تصویر:

درک ابتدایی از پردازش سیگنال و تصویر برای درک بسیاری از روش های آنالیز fMRI، بسیار مهم است. به خصوص، درک آنالیز فوریه در تمام جنبه های آنالیز داده fMRI کاربرد دارد.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری