ورود / ثبت نام

ردیابی اختلالات حرکتی به کمک فناوری پوشیدنی و هوش مصنوعی

محققان به کمک فناوری جدید پوشیدنی و هوش مصنوعی به راحتی می توانند حرکات را ردیابی کنند و پیشروی اختلالات حرکتی را زیر نظر بگیرند.

یک تیم چند رشته ای از محققان، روشی را برای پایش پیشروی اختلالات حرکتی  با استفاده از تکنولوژی موشن کیچر و هوش مصنوعی تدوین کردند.

در دو مقاله منتشر شده در نیچر مدیسن (Nature Medicine)  یک تیم بین رشته ای از محققان بالینی و هوش مصنوعی نشان داده اند که به کمک داده های حرکتی انسانی بدست آمده از فناوری پوشیدنی و فناوری جدید هوش مصنوعی پزشکی، میتوان الگوهای حرکتی دقیقی را شناسایی کرد، پیشروی بیماری را آینده پیش بینی و کارایی آزمایشات بالینیِ دو اختلال نادر متفاوت، دیستروفی عضلانی دوشن (DMD) و آتاکسی فریدریش (FA) را افزایش داد.

DMD و FA بیماری های نادر، تحلیل برنده و ژنتیکی هستند که حرکات را هدف می گیرند و در نهایت منجر به فلجی می شوند. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری ها وجود ندارد، اما محققان امیدوارند که به کمک این نتایج به زودی به درمان های جدید دست یابند.

ردیابی پیشروی FA و DMD معمولاً از طریق آزمایش های ویژه در یک محیط بالینی انجام می شود.  در این مقالات ارزیابی دقیق تری ارائه شده است که دقت و عینیت داده های بدست آمده را بالا می برند.

محققان بر این باورند که در مقایسه با روش های فعلی، با استفاده از این نشانگرهای بیماری، به بیماران کمتری برای تولید داروی جدید نیاز دارند. این امر برای بیماریهای نادری که شناسایی بیماران مناسب برای آن کار دشواری است، بسیار اهمیت دارد.

دانشمندان امیدوارند که علاوه بر استفاده از این فناوری برای نظارت بر بیماران در آزمایش‌های بالینی، روزی بتوانند از آن برای نظارت یا تشخیص بیماری‌های رایج مانند زوال عقل، سکته مغزی و بیماریهای ارتوپدی که بر حرکات تأثیر می‌گذارند نیز استفاده کنند.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری