ورود / ثبت نام

تماشا کنید تا کمتر بخورید: تماشای مکرر ویدیوهای VR میل به خوردن آب نبات را مهار می کند.

محققان دریافته اند که تماشای ویدیوهای متوالی از مصرف آب نبات می¬تواند میل فرد به شیرینی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

محققان دریافته اند که تماشای ویدیوهای متوالی از مصرف آب نبات می­ تواند میل فرد به شیرینی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به طور متوسط یک سوم شرکت کنندگانی که ویدئو را ۳۰ بار مشاهده کردند، آب نبات کمتری در مقایسه با گروه کنترل خوردند. این پدیده که به نام  "عادت" معروف  است، نشان می­ دهد که نشانه های بصری مکرر میل به خوردن را کاهش می دهد.

افزودن عطری مانند بوی شکلات این اثر را بیشتر کرد و منجر به مصرف کمتر آب نبات شد. این مطالعه شامل 317 ساکن سنگاپور 21 تا 28 ساله بود که نشان دهنده جامعه چند نژادی سنگاپور است.  تماشای 30 بار از یک یدیوی فراگیر از مصرف آب نبات منجر به کاهش 32 تا 38 درصدی در خوردن آب نبات شد که معادل حدود سه قطعه کمتر است. 

افزودن عطر شکلات به تجربه تصویری فراگیر، مصرف آب نبات را ۱۱ درصد کاهش داد. گروهی از دانشمندان دانشگاه فن آوری نانیانگ سنگاپور (NTU Singapore ) دریافته ­اند افرادی که ویدیوهای تکراری از مصرف آب نبات توسط دیگران را تماشا کرده­اند، به طور قابل توجهی میل به آن را کاهش داده­ اند.

مشاهده ویدئوی فراگیر شامل استفاده از تکنولوژی های نوآورانه­ای مانند هدست­های واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR)، ویدیوهای ۳۶۰ درجه و ردیابی حرکت، برای انتقال بیننده به خود ویدئو است که به آن ها اجازه می دهد به جای یک ناظر منفعل، احساس یک شرکت کننده فعال را داشته باشند.

مطالعات قبلی ارتباط بین تماشای یک بار ویدیوی فراگیر و سپس گزارش کاهش اشتها را پیدا کرده اند اما تاثیر قرار گرفتن مکرر در معرض ویدیوها را مورد بررسی قرار نداده­اند. آن ها دریافتند که افرادی که ویدئوی خوردن آب نبات  را ۳۰ بار متوالی تماشا کردند، به طور متوسط یک سوم آب نبات کم تر (۳۲ تا ۳۸ درصد آب نبات کم تر) مصرف کردند که معادل حدود سه قطعه کم تر بود.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری