ورود / ثبت نام

برگزاری اولین رویداد از رویدادهای جانبی سمپوزیوم؛ کارگاه تئوری-عملی آشنایی با مبانی fMRI و MRI و اصول اخذ داده‌ی fMRI

در تاریخ ۲ و ۳ مهرماه ۱۳۹۷ اولین رویداد از سری رویدادهای جانبی سمپوزیوم، کارگاه تئوری-عملی آشنایی با مبانی fMRI و MRI و اصول اخذ داده‌ی fMRI، با هدف آموزش مبانی تئوری و عملی در زمینه‌ی تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی برگزار شد.

در تاریخ ۲ و ۳ مهرماه ۱۳۹۷ اولین رویداد از سری رویدادهای جانبی سمپوزیوم، کارگاه تئوری-عملی آشنایی با مبانی fMRI و MRI و اصول اخذ داده‌ی fMRI، با هدف آموزش مبانی تئوری و عملی در زمینه‌ی تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی برگزار شد. بیش از ۱۵ نفر در این کارگاه شرکت داشتند. دکتر وحید ملکیان و مهندس شقایق کریمی تدریس کارگاه را عهده دار بودند.

همانند سایر کارگاه‌های این دسته، شرکت کنندگان برای شرکت در بخش عملی، ملزم به کسب ۷۵٪ از نمره‌ی آزمونی که در انتهای بخش تئوری گرفته شد بودند.

سر فصل‌هایی که در بخش تئوری تدریس شدند عبارتند از: مبنای فیزیک و نحوه‌ی تشکیل تصویر MRI، MRI کارکردی (fMRI)، فیزیولوژی و منشأ سیگنال BOLD، انواع روش‌های اخذ داده‌ی fMRI و توالی پالس‌های مرتبط، مروری بر روش‌های پیش پردازش داده‌ی کارکردی و مدل GLM در پردازش داده‌ی کارکردی

در بخش عملی نیز شرکت کنندگان با سخت افزارهای لازم جهت تصویربرداری (کویل ها، دستگاه و ...) و نحوه‌ي تنظیم پارامترهای تصویر روی اسکنر MRI آشنا شدند، همچینین مهارت طراحی یک جلسه آزمایش کارکردی و تنظیم پارامترهای تصویر برای اخذ داده‌ی کارکردی و اخذ یک نمونه داده وظیفه محور را نیز فراگرفتند.

photo1107
photo1108

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری