ورود / ثبت نام

روش تصویربرداری جدید مغز آسیب‌های مخفی مغزی را نشان می‌دهد

پژوهشگران یک روش تصویربرداری جدید مغز ایجاد کرده‌اند که می‌تواند آسیب‌های مغزی خفیف (mTBI) را تشخیص دهد، حتی زمانی که تکنیک‌های تصویربرداری موجود مانند MRI هیچ ناهنجاری ساختاری را نشان نمی‌دهند.

این روش شامل بارگذاری گادولینیوم، یک عامل کنتراست MRI استاندارد، به میکروپچ‌های مبتنی بر هیدروژل است که به سلول‌های ایمنی به نام ماکروفاژ متصل می‌شوند.

mTBIها باعث التهاب مغز می‌شوند که سیگنال‌هایی را تولید می‌کنند که ماکروفاژ‌ها را به سمت مغز جذب می‌کنند. اتصال عامل کنتراست گادولینیوم به این سلول‌ها امکان می‌دهد که MRI التهاب مغز را نشان دهد و تعداد موارد تشخیص صحیح mTBI را افزایش دهد، که این موجب بهبود مراقبت از بیمار می‌شود. این روش در یک مقاله جدید در مجله Science Translational Medicine توضیح داده شده است.

بیشتر افرادی که mTBI را تجربه می‌کنند، هرگز به درستی تشخیص داده نمی‌شوند و همین باعث بازگشت آن‌ها به فعالیت عادی قبل از بهبود کامل می‌گردد، که منجر به آسیب بیشتر شود.

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که mTBIهای مکرر می‌توانند منجر به انسفالوپاتی مزمن ناشی از ضربه (CTE) شوند، بیماری نورودژنراتیو که در بیش از ۹۰ درصد بازیکنان حرفه‌ای فوتبال آمریکایی یافت شده است، چون اثرات mTBI به دلیل التهاب مغزی «نامرئی» ایجاد می‌شوند.

 اعضای آزمایشگاه میتراگوتری تصمیم گرفتند از تجربه خود با سلول‌های ایمنی برای ایجاد یک تشخیص بهتر استفاده کنند. لیلی لی-ون گفت:«پروژه‌های قبلی ما بر روی کنترل رفتار سلول‌های ایمنی یا استفاده از آن‌ها برای تحویل دارو به بافت خاص تمرکز داشته‌اند. ما می‌خواستیم از یک توانایی ذاتی دیگر سلول‌های ایمنی - حرکت به سمت قسمت های التهابی در بدن - برای فرستادن عوامل تصویربرداری به مغز استفاده کنیم، جایی که می‌توانند یک سیگنال قابل تشخیص برای mTBI ایجاد کنند.»

تکنیک جدید تصویربرداری مغز که توسط محققان دانشگاه هاروارد توسعه یافته است، می‌تواند یک پیشرفت مهم در تشخیص و درمان آسیب‌های مغزی خفیف باشد. این روش می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بیماران مبتلا به mTBI را بهتر تشخیص دهند و درمان کنند.

 

منبع

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری