ورود / ثبت نام

تکنیک جدید نوروفیدبک آگاهی از حواس پرتی را افزایش می دهد.

محققان یک تکنیک نوروفیدبک جدید مبتنی بر شرطی‌سازی پاولوی توسعه داده‌اند که تشخیص می‌دهد چه زمانی ذهن فرد سرگردان است.

شما سعی می کنید روی رانندگی یا مطالعه تمرکز کنید یا در یک جلسه خسته کننده توجه کنید، اما ناگهان متوجه می شوید که به چیزی بی ربط به کار مورد نظر فکر می کنید.
در حالی که حواس پرتی گاهی با مشکلات روانی مانند افسردگی همراه است، به خلاقیت ما نیز کمک می کند. بنابراین، آنچه ما نیاز داریم اجتناب از سرگردانی ذهنی نیست، بلکه یادگیری نحوه مدیریت آن است.

اولین قدم برای کنترل حواس پرتی این است که متوجه شوید که در حال وقوع است. هنگامی که متوجه آن شدیم، آزاد هستیم که آن را متوقف کنیم یا ادامه دهیم.

در ATR، یک تکنیک نوروفیدبک را برای افزایش آگاهی از حواس پرتی توسعه دادیم. ما یک آزمایش با 36 شرکت‌کننده انجام دادیم و نشان دادیم که آگاهی از حواس پرتی پس از 20 دقیقه نوروفیدبک به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

 در طول نوروفیدبک، هوش مصنوعی برای شناسایی حواس پرتی شرکت‌کنندگانی که وظیفه‌ای را انجام می‌دهند که نیاز به تمرکز دارد، استفاده شد.

این مطالعه دو ویژگی منحصر به فرد داشت. اولاً، شرکت‌کنندگان در گروه آزمایش نمی‌دانستند که نوروفیدبک دریافت کرده‌اند و متوجه نمی‌شوند که آگاهی آنها از حواس پرتی افزایش یافته است. دوم، در نوروفیدبک مرسوم، شرکت کنندگان زمانی پاداش می گیرند که مغز خود را به خوبی کنترل کنند.  این مطالعه نشان نداد که اثرات این نوروفیدبک تا چه مدت باقی می‌ماند، اما احتمالاً مدت زیادی طول نخواهد کشید.

با این حال، مطالعات آینده بررسی خواهند کرد که آیا نوروفیدبک مکرر در زندگی روزمره پایدار است یا خیر، و همچنین تکنیک های آموزشی برای بهبود خلق و خوی و مشکلات ذهنی و افزایش خلاقیت را بررسی خواهیم کرد.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری