ورود / ثبت نام

توصیف اختلال مصرف متامفتامین و تشخیص اتوماتیک آن با استفاده از داده های الکتروانسفالوگرافی و کامپیوتر

در این مطالعه تخمین ارتباطات عملکردی با سیگنالهای مغزی الکتروانسفالوگرافی ثبت شده در حالت استراحت مد نظر قرار گرفت تا با کمک آنها مصرف شیشه آشکار و معین گردد.

متامفتامین (شیشه) به شدت اعتیاد آور است و ارتباط مستقیم با نرخ جرم در جهان دارد. از آنجا که ترک اعتیاد شیشه به شدت دردناک و سخت است، بیشتر افراد دچار سوء مصرف که با تکیه با روشهای ترک سنتی اقدام به ترک می نمایند، مجددا عودت به مصرف دارند. لذا توسعه روشهای جدید مبتنی بر دیتا، نظیر بررسی ارتباطات عملکردی مغزی، میتوانند کمک موثری در شناخت بیشتر این بیماری و ایجاد شیوه های درمانی نوین باشند. لذا در این مطالعه تخمین ارتباطات عملکردی با سیگنالهای مغزی الکتروانسفالوگرافی ثبت شده در حالت استراحت مد نظر قرار گرفت تا با کمک آنها مصرف شیشه آشکار و معین گردد. ابتدا، شبکه های عملکردی حالت استراحت برای 36 فرد وابسته به شیشه و 24 فرد سالم با کمک شاخص تاخیر فاز در 6 باند فرکانسی ساخته شدند: این عملکرد در حالی اتفاق افتاد که ویژگی های انتخاب شده ترکیب مقادیر ارتباطات عملکردی و ویژگی های گراف در باند بتا بودند.

این پژوهش با استفاده از خدمات آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز انجام شده است و در  2019 December در Cognitive Neurodynamics  به چاپ رسیده است.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

اسامی پژوهشگران: حسن خواجه پور، فهیمه محققیان، حامد اختیاری، بهادر مکی آبادی، امیر همایون جعفری، احسان اقلیمی، محمد حسین حریرچیان

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری