ورود / ثبت نام

فناوری جدید برای تشخیص و درمان MS

محققان در مرکز Brain Health® ، بخشی از دانشگاه تگزاس در دالاس، فناوری جدیدی را به منظور ایجاد یک شیوه تشخیصی نوین برای بیماری MS به کار بردند.

محققان در مرکز Brain Health® ، بخشی از دانشگاه تگزاس در دالاس، فناوری جدیدی را به منظور ایجاد یک شیوه تشخیصی نوین برای بیماری MS به کار بردند. این رویکرد جدید قادر است مشخص کند کدام یک از مناطق آسیب دیده در مغز بیمار مبتلا به MS توانایی خود ترمیمی را دارند و کدام مناطق این توانایی را ندارند.

محققان اسکن مغزی 23 بیمار و 109 ضایعه مختلف را بررسی کردند. سطح اکسیژن در اطراف برخی از ضایعات افزایش یافته بود که یک نشانگر زیستی از ظرفیت خود ترمیمی ضایعه شناخته می‌شود. سپس محققان با استفاده از یک تکنولوژی جدید دارای پتنت، تصاویر سه بعدی از ضایعات ایجاد کردند که نشان می‌داد ضایعاتی که از نظر متابولیسم فعال هستند، شکل کروی‌تر و سطحی ناهموار دارند درحالی‌که ضایعات غیرفعال شکلی غیرمتعارف و سطحی صاف دارند. نتایج این تحقیقات در مجله Neuroimaging منتشر شده است.

دنش سیواکولوندنو، نویسنده اصلی مقاله و دانشجوی دکترای شاغل در آزمایشگاه دکتر بارت ریپما مرکز Brain Health® گفت: "با توجه به داروهای جدید برای بهبود مناطق آسیب دیده مغزی در MS، این روش تشخیص یک پیشرفت چشمگیر در حوزه ما به حساب می‌آید. ما توانستیم با استفاده از فناوری جدید خود مشخص کنیم که داروهای جدید برای کدام بیمار مفید هستند و برای کدام بیمار سودی ندارند ".

آزمایشگاه دکتر دارین اوکودا، عصب شناس و متخصص MS با تیم مرکز پزشکی UT Southwestern به بررسی تصاویر سه‌بعدی ضایعه‌‌ها و مطالعه فنوتیپ‌ آنها به منظور کشف نشانگر زیستی مرتبط پرداختند. در نتیجه این همکاری، محققان قادر به بررسی فیزیولوژی MS در داخل و اطراف ضایعات بودند.

سیواکولوندو افزود: "فناوری جدید ما قادر است با افزایش دقت پزشکان در برنامه درمانی، تحولی شگرف در درمان MS ایجاد کند".

منبع: Sciencedaily

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری