ورود / ثبت نام

سنسور جدید از MRI ​​برای تشخیص نور در عمق مغز استفاده می کند.

تصویر برداری از نور در بافت‌های عمیق بسیار دشوار است، زیرا با عبور نور به بافت، بخش زیادی از آن جذب یا پراکنده می‌شود. تیم MIT با طراحی حسگری که نور را به سیگنال مغناطیسی تبدیل می‌کند که می‌تواند توسط MRI (تصویربرداری تشدید مغناطیسی) شناسایی شود، بر این مانع غلبه کرد.

این نوع حسگر می تواند برای نقشه برداری از نور ساطع شده از فیبرهای نوری کاشته شده در مغز، مانند الیافی که برای تحریک نورون ها در آزمایش های اپتوژنتیک استفاده می شود، به کار برده شود. به گفته محققان، با توسعه بیشتر، می‌تواند برای نظارت بر بیمارانی که درمان‌های مبتنی بر نور برای سرطان دریافت می‌کنند مفید باشد. ما می‌توانیم توزیع نور در بافت را به تصویر بکشیم، و این مهم است زیرا افرادی که از نور برای تحریک بافت یا اندازه‌گیری از بافت استفاده می‌کنند، اغلب نمی‌دانند نور کجاست و به کجا می‌رود.آلن جاسانوف، استاد مهندسی بیولوژیکی، مغز و علوم شناختی، و علوم و مهندسی هسته ای می گوید: ابزار ما می تواند برای رسیدگی به این ناشناخته ها استفاده شود.

در آینده، این نوع حسگر می‌تواند برای نظارت بر بیمارانی که درمان‌هایی شامل نور را دریافت می‌کنند، مانند درمان فتودینامیک، که از نور لیزر یا LED برای کشتن سلول‌های سرطانی استفاده می‌کند، مفید باشد. محققان اکنون روی کاوشگرهای مشابهی کار می کنند که می توانند برای تشخیص نور ساطع شده توسط لوسیفرازها، خانواده ای از پروتئین های درخشان که اغلب در آزمایش های بیولوژیکی استفاده می شوند، استفاده شوند. از این پروتئین ها می توان برای مشخص کردن اینکه آیا یک ژن خاص فعال شده است یا نه استفاده کرد، اما در حال حاضر آنها را فقط می توان در بافت سطحی یا سلول های رشد یافته در یک ظرف آزمایشگاهی تصویربرداری کرد.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری