ورود / ثبت نام

مطالعه MRI تغییرات و تفاوت های مغزی در کودکان مبتلا به ADHD را نشان می دهد

یک مطالعه جدید تصویربرداری عصبی کاهش قابل توجهی در انعطاف‌پذیری عصبی در هر دو سطح کل مغز و زیرشبکه مرتبط با انعطاف‌پذیری شناختی در کودکان مبتلا به ADHD را نشان داد. عملکرد چند تکلیفی فقط یک مهارت اداری نیست. این کلید عملکرد به عنوان یک انسان است، و شامل چیزی به نام انعطاف پذیری شناختی است ، توانایی جابجایی هموار بین فرآیندهای ذهنی.

دانشمندان UNC مطالعه‌ای را برای تصویربرداری از فعالیت عصبی مشابه انعطاف‌پذیری شناختی و کشف تفاوت‌ها در فعالیت مغزی کودکان مبتلا به ADHD و کودکان بدون آن انجام دادند.

یافته های آنها در مجله روانپزشکی مولکولی می تواند به پزشکان در تشخیص کودکان مبتلا به ADHD و نظارت بر شدت بیماری و اثربخشی درمان کمک کند.

برخی افراد از نظر شناختی انعطاف پذیرتر از دیگران هستند. از برخی جهات این فقط یک شانس ژنتیکی است، اگرچه زمانی که متوجه شدیم انعطاف ناپذیر هستیم، می توانیم انعطاف پذیری شناختی خود را بهبود ببخشیم.

اینطور فکر کنید: وقتی می‌توانیم شام را شروع کنیم، از نظر شناختی انعطاف‌پذیر هستیم، اجازه دهیم پیازها بجوشانند، به یک دوست پیام بدهند، بدون اینکه پیازها را بسوزانند، به تهیه شام ​​برگردیم، و سپس شام را به پایان برسانیم و در عین حال با همسرتان صحبت کنید.

ما همچنین از نظر شناختی منعطف هستیم وقتی که هنگام صحبت با یک دوست و سپس یک دختر و سپس یک همکار، یا زمانی که مشکلات را خلاقانه حل می‌کنیم، مثلاً وقتی متوجه می‌شوید که برای درست کردن شامی که می‌خواهید پیاز ندارید، از نظر شناختی انعطاف‌پذیر هستیم. بنابراین شما به یک طرح جدید نیاز دارید.

این بخشی از عملکرد اجرایی ما است که شامل دسترسی به خاطرات و نمایش خود کنترلی است. عملکرد ضعیف اجرایی یکی از مشخصه های ADHD در کودکان و بزرگسالان است.

وقتی از نظر شناختی انعطاف‌ناپذیر هستیم، نمی‌توانیم روی برخی از کارها تمرکز کنیم، تلفن را برمی‌داریم و بدون فکر کردن در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخیم، فراموش می‌کنیم که در حین تهیه شام ​​چه می‌کنیم. در بزرگسالان، به ویژه در کودکان، چنین انعطاف ناپذیری شناختی می تواند توانایی فرد برای یادگیری و انجام وظایف را ویران کند.

دانشمندان UNC به سرپرستی نویسنده ارشد Weili Lin، دکترا، مدیر مرکز تصویربرداری تحقیقات زیست پزشکی UNC (BRIC)، می‌خواستند بفهمند وقتی عملکرد اجرایی، به ویژه انعطاف‌پذیری شناختی، خارج از خط است، در سراسر مغز چه اتفاقی می‌افتد.

 

لین و همکارانش از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) برای مطالعه انعطاف‌پذیری عصبی 180 کودک مبتلا به ADHD و 180 کودک در حال رشد استفاده کردند.

 

برای مشاهده منبع کلیک نمائید

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری