ورود / ثبت نام

با موسیقی مغز خود را جوان نگه دارید

اگر می خواهید بدنتان روی فرم بماند باشگاه یادتان نرود. برای ورزش مغز، به موسیقی گوش دهید.

کارهای کمی وجود دارد که مثل موسیقی مغز را تحریک می کند. اگر می خواهید هنگامی که پا به سن می گذارید مغزتان فعال بماند، گوش دادن به موسیقی و نواختن  بهترین راه است.  مغز با این کار ورزش می‌کند.

پژوهش‌ها نشان می دهند که گوش دادن به موسیقی به کاهش اضطراب، فشار خون و درد کمک می کند و همچنین کیفیت خواب، خلق و خو، هوشیاری ذهنی و حافظه را بهبود می بخشد.

 

ارتباط مغز و موسیقی

کارشناسان در تلاش هستند بدانند که شنیدن و نواختن موسیقی چگونه در مغز انجام می گیرد. سیستم استریو (stereo system )، ارتعاشاتی را می‌گیرد که در هوا در حال حرکت هستند و به نوعی وارد کانال گوش می شوند. این ارتعاشات پرده گوش را تحریک می کنند و به سیگنال الکتریکی تبدیل می شوند که از طریق عصب شنوایی به ساقه مغز می رسد و در آنجا دوباره به چیزی تبدیل می شود که ما به عنوان موسیقی درک می کنیم.

پژوهشگران جان هاپکینز از ده ها نوازنده جاز و رپر خواسته اند در حالی که در داخل دستگاه fMRI (تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی) دراز کشیده اند، به‌صورت بداهه موسیقی بسازند،  تا ببینند کدام نواحی از مغزشان فعال می شود.

موسیقی روندی ساختاری و محاسباتی دارد. این ساختار بر اساس روابط بین یک نت با دیگر نت‌ها است. ممکن است شما متوجه نشوید اما  مغز شما باید محاسبات زیادی را انجام دهد تا آن را بفهمد.

 منبع

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری