ورود / ثبت نام

پروتکل نحوه دارورسانی از طریق شریانی به مغز موش صحرایی مدل شده پس از سکته مغزی ایسکمیک

مدل حیوانی انسداد موقت شریان مغزی میانی در موش صحرایی (MCAO) یکی از معروف ترین مدل های حیوانی در بیماری سکته مغزی ایسکمیک است. در این مدل حیوانی، افزایش بی خطری و اثربخشی درمانی با استفاده از داروها و عوامل درمانی همچون سلول های بنیادی به دلیل تزریق آنها با استفاده از کتتر گذاری در شریان مغزی داخلی و در نتیجه تزریق مستقیم به مغز حائز اهمیت است.

در مدل های دیگر که از شریان کاروتید مشترک استفاده می گردد و در نهایت منجر به بسته ماندن دائمی این شریان می شوند میزان عوارض و مرگ و میر حیوان بسیار زیاد تر است. به علاوه توجه به وجود شریان پتریگوپلتاین (PPA) نیز مهم است چرا که حضور آن می تواند باعث بسته نشدن کامل جریان خون شده و درنهایت مدل حیوانی سکته مغزی مناسب و همچنین تزریق دقیق و مستقیم به مغز در اختیار قرار نگیرد.در نتیجه در این پروتکل نحوه کتتر گذاری مناسب در شریان مغزی داخلی پس از ایجاد مدل سکته مغزی ایسکمیک در موش صحرایی با استفاده از شریان مغزی خارجی با در نظر گرفتن نکات اشاره شده مطرح گردیده است.

 این پژوهش با استفاده از خدمات آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز انجام شده است و در 2019 December در bio-protocol به چاپ رسیده است.

 برای مشاهده منبع کلیک کنید.


اسامی پژوهشگران:

فرشته عاضدی، مسعود مهرپور، سمیه کاظم نژاد، کاظم موسوی زاده، امیرحسن زرنانی، محمدتقی جغتایی  

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری