ورود / ثبت نام

درمان افسردگی پس از سکته مغزی با rTMS

تحریک مغناطیسی غیر تهاجمی مغز افسردگی پس از سکته مغزی را با افزایش فعالیت مغز به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی با استفاده از یک دستگاه تحریک مغزی با فرکانس بالا برای بهبود خلق وخوی پایین، موفقیت بزرگی در درمان افسردگی پس از سکته مغزی به دست آورده اند.

یک آزمایش به رهبری دکتر برتون هورداکر محقق سکته مغزی یونیسا نشان داده است که دوزهای زیاد تحریک مغناطیسی جمجمه ای مغز (rTMS)به طور قابل توجهی افسردگی پس از سکته مغزی را با افزایش فعالیت مغز بهبود می بخشد.

مطالعات قبلی استفاده از rTMS را آزمایش کرده اند اما این اولین بار است که یک دوز درمانی بزرگ۳۰ هزار پالس الکترومغناطیسی که در طول دو هفته دریافت شده اند  مورد آزمایش قرار می گیرند و تغییرات مثبتی را در عملکرد مغز نشان می دهد.

این یافته ها که در مجله نورولوژی منتشر شده است، می تواند نشان دهنده یک درمان غیرتهاجمی و جایگزین برای افسردگی پس از سکته مغزی به جای دارو باشد که می تواند عوارض جانبی منفی برای بسیاری از افراد داشته باشد.

ساکنان استرالیای جنوبی از این تحقیق با استفاده از دستگاه تحریک مغزی که اکنون در پردیس شهر UniSA's City West برای درمان بیماران سکته مغزی مبتلا به افسردگی موجود است، بهره مند شوند.

این محرک مغزی ۴۰ هزار دلاری که بخشی از بودجه آن توسط بنیاد هوندا تامین می شود، می تواند به طور بالقوه بهبود حرکتی را نیز بهبود بخشد و به بیماران سکته مغزی کمک کند تا ارتباطات جدیدی را در مغز آسیب دیده ایجاد کنند.

دکتر Hordacre می گوید: «مزیت استفاده از TMS برای درمان افسردگی این است که عوارض جانبی نسبتا کمی در مقایسه با درمان های دارویی دارد. همچنین می‌توان آن را طی چند جلسه ارائه کرد، اما بهبود افسردگی فراتر از آن دوره باقی می‌ماند.

تخمین زده می شود که 500000 نفر در استرالیا با عوارض سکته مغزی زندگی می کنند و این رقم در نتیجه افرادی که دچار سکته ایسکمیک (لخته) یا خونریزی مغزی (خونریزی) می شوند، سالانه 56000 نفر افزایش می یابد.

از هر سه نفر یک نفر در طول پنج سال از سکته مغزی خود، اغلب در سال اول، افسردگی را تجربه می کند، اگرچه ممکن است در هر زمانی رخ دهد.

دکتر هورداکر می گوید: سکته مغزی به خودی خود یک رویداد تغییر دهنده زندگی است و باعث تغییرات شخصیتی، خلقی و عاطفی می شود، بنابراین ارتباط بسیار قوی بین سکته مغزی، افسردگی و اضطراب وجود دارد.

داروهای ضد افسردگی و روان درمانی معمولا برای درمان افسردگی پس از سکته مغزی استفاده می شوند، اما rTMS گزینه دیگری را در پی این یافته ها به بیماران می دهد.

سارا چمبرلین ساکن آدلاید یکی از ۱۱ بازمانده سکته مغزی مزمن بود که در آزمایش دکتر هورداکر شرکت کرد و ۱۰ جلسه RTMS با فرکانس بالا برای افسردگی دریافت کرد.

سارا در سال ۲۰۱۳ در سن ۳۸ سالگی دچار سکته مغزی شد. او یک نامزد معمولی (غیرسیگاری، سالم و جوان)نبود اما اعتقاد بر این است که شغل پراسترس و ساعات کاری طولانی عوامل اصلی در مورد او هستند.

او در ابتدا به طور کامل در سمت چپ فلج شده بود و داروهای تجویز شده برای مقابله با افسردگی بعدی تجویز می شد.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری