ورود / ثبت نام

راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی(DSM-5)

نسخه پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی است که توسط انجمن روان‌پزشکی آمریکا (APA) منتشر شده‌است و در واقع یک راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی است. DSM-5 در ماه مه سال ۲۰۱۳ انتشار یافت و جایگزین DSM-IV که آخرین بار در سال ۲۰۰۰ تجدید نظر شده‌است، شد.

این کتاب انجیل روان پزشکی و روانشناسی بالینی محسوب می شود و برای سایر رشته های روان شناسی و حتی رشته هایی مثل مشاوره و راهنمایی نیز منبعی از اطلاعات مهم است. در ۶۰ سال گذشته DSM که توسط انجمن روان پزشکی آمریکا (APA) منتشر می شود به استاندارد برای متخصصان بهداشت روانی در آمریکا تبدیل شده است. از طرف دیگر، سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز کتاب مرجعی به نام (ICD) مخفف اول کلمات نام انگلیسی این دستنامه به معنای طبقه بندی بین المللی اختلالات روانی منتشر می کند که در بسیاری از کشورهای جهان مرجع اصلی متخصصان بهداشت روانی محسوب می شود. هم اکنون نسخه یازدهم ICD با تغییرات بالینی (با نام اختصاری 11- ICD-CM) در آمریکا رایج است.
این کتاب حاصل ده ها سال تحقیق درباره مغز ، رفتار انسان و ژنتیکز است. هزاران محقق بیش از ۱۶۰ گروه تحقیقاتی و عملیاتی به مدت بیش از ۱۲ سال به تحقیق، اندازه گیری، و اجرای میدانی معیارهای تشخیصی برای اختلالات روانی پرداختند.

????جهت دسترسی به کتاب کلیک کنید.

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری