ورود / ثبت نام

داده های یک الکترود EEG ممکن است زوال شناختی از جمله زوال عقل را در بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون پیش بینی کند.

چند دقیقه از داده های ثبت شده از یک الکترود منفرد که در بالای سر قرار می گیرد ممکن است برای پیش بینی مشکلات فکری، از جمله زوال عقل، در بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون (PD) کافی باشد. یافته ها همچنین نشان می دهد که اندازه گیری EEG ممکن است به نظارت و تنظیم عوارض جانبی شناختی درمان های پارکینسون کمک کند.

یافته های یک مطالعه جدید در دانشگاه آیووا ممکن است به بهبود تشخیص ناتوانی شناختی در بیماری پارکینسون و ایجاد نشانگرهای زیستی جدید و درمان های هدفمند برای علائم شناختی این بیماری کمک کند. زوال شناختی، از جمله زوال عقل، یک علامت قابل توجه و نادیده گرفته شده بیماری پارکینسون است. نانداکومار نارایانان، استادیار عصب‌شناسی در کالج UI Carver می‌گوید: حدود 30 درصد از بیماران می‌توانند علائم شناختی در ابتدای بیماری داشته باشند و تا 80 درصد در مرحله‌ای از بیماری خود دچار مشکلات شناختی می‌شوند. پزشک و نویسنده ارشد این مطالعه جدید که در مجله نورولوژی منتشر شده است، می‌گوید: «علاوه بر این، اگرچه درمان‌های مؤثری برای علائم حرکتی پارکینسون از جمله درمان‌های پزشکی و تحریک عمیق مغز داریم، برای جنبه های شناختی بیماری پارکینسون درمان‌های بسیار کمی داریم. 

ضبط‌های مغزی با استفاده از یک فناوری بسیار قدیمی و در دسترس به نام الکتروانسفالوگرافی (EEG) انجام شد که امواج مغزی با فرکانس پایین، معروف به امواج دلتا و تتا را در ناحیه جلویی مغز شرکت‌کنندگان در مطالعه اندازه‌گیری می‌کرد. تیم UI دریافت که کاهش قدرت این امواج مغزی خاص زمانی که بیمار نیاز به تفکر دارد، به شدت با اختلال عملکرد شناختی در بیماری پارکینسون مرتبط است. یافته‌ها نشان می‌دهد که EEG، که همچنین ارزان و غیر تهاجمی است، ممکن است برای تشخیص اختلالات شناختی در بیماری پارکینسون مفید باشد.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری