ورود / ثبت نام

خستگی شناختی اتصال عملکردی را در شبکه خستگی مغز تغییر می دهد.

تغییرات ارتباطات کارکردی در شبکه خستگی در پاسخ به خستگی شناختی رخ می‌دهد.

محققان بنیاد کسلر در پاسخ به خستگی شناختی، تغییراتی را در اتصال عملکردی در "شبکه خستگی" نشان داده اند.

نویسندگان این کتاب گلن وایلی، دیپل، برایان یائو، دکتر هلن ام. جنووا، دکتر میشل اچ. چن، دکترا و جان دلوکا، دکترای بنیاد کسلر، که همه آن ها در دانشکده پزشکی راتگرز نیوجرسی مشغول به کار هستند. دکتر وایلی همچنین یک دانشمند تحقیقاتی در مرکز مطالعات آسیب و بیماری های مرتبط با جنگ در سیستم بهداشت و درمان نیوجرسی است.
خستگی شناختی، یک علامت دردسرساز در میان جمعیت های سالم و بالینی، تمرکز اصلی تحقیقات در بنیاد کسلر است. با این مطالعه، دانشمندان بنیاد اکتشاف خود را در مورد «شبکه خستگی»، مجموعه‌ای از مناطق مغز مرتبط با خستگی شناختی، شامل عقده‌های قاعده‌ای، قشر جلوی پیشانی پشتی جانبی، قشر جلوی پیشانی شکمی- میانی و سولای قدامی گسترش دادند.

درک مکانیسم‌های اساسی خستگی شناختی برای توسعه مداخلات موثر برای افراد مبتلا به خستگی ناتوان‌کننده ناشی از مولتیپل اسکلروزیس , آسیب مغزی , سندرم خستگی مزمن و سایر شرایط ضروری است .

این مطالعه در مرکز تصویربرداری عصبی Rocco Ortenzio در بنیاد کسلر , یک مرکز تخصصی که صرفا به  تحقیقات توان‌بخشی اختصاص دارد  انجام شد.  این تیم در 39 داوطلب سالم در حالی که تحت MRI عملکردی الگوهای فعال سازی مغز خود قرار گرفتند، خستگی شناختی را القا کردند .

خستگی آزمودنی‌ها در پاسخ به چند مرحله از تکالیف چالش برانگیز حافظه کاری با استفاده از مقیاس بصری درد اندازه‌گیری شد. محققان دریافتند که با افزایش خستگی شناختی , ارتباط بین نواحی ایجاد شده در شبکه خستگی و افزایش اتصال بین شبکه و نواحی خلفی بیشتر کاهش می‌یابد .

خستگی شرکت کنندگان در پاسخ به اجرای چندین کار چالش برانگیز حافظه کاری با استفاده از مقیاس آنالوگ دیداری خستگی  اندازه گیری شد. محققان دریافتند که با افزایش خستگی شناختی، کاهش اتصال در میان مناطقی که شبکه خستگی را تشکیل می‌دهند و افزایش اتصال بین شبکه و مناطق پسین‌تر وجود دارد

دکتر ویلی، در مورد نتایج این الگوی تصویربرداری عصبی عملکردی مبتنی بر وظیفه اظهار داشت: «یافته‌های ما شواهد بیشتری برای یک «شبکه خستگی» متصل عملکردی در مغز فراهم می‌کند. مهمتر از آن، ما برای اولین بار نشان دادیم که این اتصال شبکه کاربردی در ارتباط با خستگی شناختی تغییر می کند.» این نوید دهنده تسریع پیشرفت به سمت مداخلات موثر با هدف تسکین خستگی ناتوان کننده است..

 برای ادامه و منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری