ورود / ثبت نام

همفکری محققان دانشگاه براون برای رمزگشایی علوم اعصاب پشت ChatGPT

ChatGPT، یک تکنولوژی جدید توسعه‌یافته توسط شرکت Open AI، به گونه‌ای پیشرفته توانسته است ارتباطات انسانی را تقلید کند و به‌زودی می‌تواند بر تمامی مشاغل و جوامع تأثیر بگذارد. اما آیا ChatGPT به شیوه‌ای مشابه با انسان یاد می‌گیرد؟ و چقدر شبیه مغز انسان است؟

مؤسسه علوم اعصاب کارنی دانشکده‌ای را تشکیل داده است که جنبه‌های مختلف هوش مصنوعی را مورد مطالعه قرار می‌دهند تا درباره آنچه با هوش انسانی شباهت دارد بحث کنند. ChatGPT، یک تکنولوژی جدید توسعه‌یافته توسط شرکت Open AI، به گونه‌ای پیشرفته توانسته است ارتباطات انسانی را تقلید کند و به‌زودی می‌تواند بر تمامی مشاغل و جوامع تأثیر بگذارد. اما آیا ChatGPT به شیوه‌ای مشابه با انسان یاد می‌گیرد؟ و چقدر شبیه مغز انسان است؟

در گفتگویی در تاریخ ۸ فوریه، دو دانشمند دانشگاه براون در زمینه‌های مختلف پیرامون هوش مصنوعی و هوش انسانی بحث کردند. گفتگوهای کارنی مجموعه‌ای از صحبت کارشناسان مطرح درباره موضوعات جذاب علوم اعصاب است.

در این گفتگو، Pavlick و Serre توضیحات کاملی را در مورد عملکرد ChatGPT و شباهت آن با مغز انسان ارائه دادند. با این‌حال، Pavlick تأکید کرد که ChatGPT مدلی پیچیده و جدید نیست و در واقع چندین دهه است که وجود دارد. او توضیح داد که این مدل یادگیری ماشین برای پیش‌بینی کلمه بعدی در یک جمله است.

Pavlick که متخصص پردازش زبان طبیعی است، گفت: این مدل برای کارکردهای خود به دسترسی به یک پایگاه‌داده بزرگ نیاز دارد که به آن اجازه می‌دهد پیام‌های پیچیده را قابل‌فهم کند. ChatGPT به مقادیر زیادی از اطلاعات دسترسی دارد و می‌تواند پیام‌های بسیار واقع‌بینانه، داستان، شعر، دیالوگ و نمایشنامه تولید کند.

 

ChatGPT مثل انسان رویا نمی بیند

منطقه‌ای در مغز انسان و شبکه‌های عصبی آن مسئول رؤیاپردازی در خواب است. با وجود تولید متن و یا تصاویری توسط هوش مصنوعی که به نظر می‌رسد سورئال یا انتزاعی هستند، Pavlick گفت: هیچ مدرکی برای اثبات وجود تخیل عملکردی بین فرایند رؤیای بیولوژیک و فرایند محاسباتی هوش مصنوعی وجود ندارد.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری