ورود / ثبت نام

مقابله با هوس نیکوتین با استفاده از تحریک مغز

محققان دریافتند که تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای مغز - پالس‌های میدان مغناطیسی قوی و با نوسانات سریع که می‌تواند بر فعالیت مغز تأثیر بگذارد - می‌تواند منجر به بهبود خودکنترلی، کاهش هوس و در نتیجه کاهش مصرف سیگار شود. افراد مبتلا به وابستگی به نیکوتین در مقایسه با افراد غیرسیگاری سالم تفاوت های ساختاری و عملکردی قابل توجهی در مغز دارند. نشان داده شده است که سیگار کشیدن با ماده خاکستری کمتری مرتبط است، به این معنی که سلول های عصبی و سایر سلول های مغز کمتری دارند.

تحقیقات نشان می‌ دهد که این تفاوت ‌ها ممکن است بر کنترل بازدارنده تأثیر بگذارد، که کنترل ما بر انگیزه‌ های خودکار و پاسخ به محرک ‌ها است - چیزی که انسان را قادر می‌ سازد واکنش تکانشی به چیزی را متوقف کند. دکتر برت  فرولیگر، استاد روانپزشکی، می‌ گوید: داشتن مشکلات با کنترل بازدارنده ممکن است در پاسخ به تمام نشانه‌ ها و زمینه ‌های موجود در محیط که باعث ایجاد رفتار روشن کردن سیگار می ‌شود، اجتناب از سیگار کشیدن را در زمان بروز میل، دشوارتر کند.

این مطالعه شامل 37 شرکت‌کننده، اکثراً در اواخر دهه 40 زندگی‌شان بود، و اثرات هر دو cTBS و iTBS بر شکنج پیشانی تحتانی راست، ناحیه‌ای از مغز که به شدت با IC درگیر است، مورد بررسی قرار گرفت. محققان دریافتند که cTBS IC را بهبود می بخشد، در حالی که هر دو cTBS و iTBS هوس و متعاقباً سیگار کشیدن را کاهش می دهند.

فرولیگر گفت: «شناسایی درمان ‌هایی که کنترل بازدارنده (IC) را بهبود می‌ بخشد ممکن است به کاهش سیگار کمک کند و به طور بالقوه می‌ تواند به پیشگیری از عود پس از تلاش برای ترک سیگار کمک کند.» «درمان‌ هایی که IC را بهبود می‌ بخشد ممکن است به اختلال در چرخه مصرف مواد مخدر در میان افراد مبتلا به سایر اختلالات مصرف مواد کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای بررسی ارزش بالینی TBS برای درمان اختلالات مصرف مواد مورد نیاز است.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری