ورود / ثبت نام

بررسی فعالیت مغز در سرمایه‌گذاری جمعی بهتر از نتایج خود گزارشی است.

محققان دانشگاه میشیگان گزارش می دهند که تصویربرداری عصبی نسبت به نظرسنجی های سنتی پیش بینی کننده بهتری برای انتخاب های فردی است. نظرسنجی‌ها و گزارش‌های شخصی روشی قدیمی برای پیش‌بینی رفتار مصرف‌کننده هستند، اما محدودیت‌هایی دارند. مردم اغلب پاسخ های اجتماعی مطلوبی می دهند یا به سادگی چیزها را نمی دانند یا به وضوح به یاد نمی آورند.

در پیگیری درک رفتار مصرف‌کننده، روش‌های سنتی مانند نظرسنجی و گزارش‌های شخصی با محدودیت‌هایی به دلیل سوگیری‌های بالقوه و تحریف حافظه مواجه هستند. مطالعه اخیر به رهبری کارولین یون از دانشگاه میشیگان، به همراه الکساندر ژنفسکی و برایان کناتسون، استفاده از فعالیت عصبی را به عنوان پیش‌بینی‌کننده دقیق‌تر انتخاب‌های فردی و ابزاری ارزشمند برای پیش‌بینی نتایج در بازار بررسی می‌کند.

محققان از  fMRI برای بررسی فعالیت مغز شرکت‌کنندگان در طول یک تصمیم‌گیری شامل انتخاب فیلم‌های مستند برای سرمایه‌گذاری جمعی در Kickstarter استفاده کردند. در مقایسه با اسکن‌های fMRI با پاسخ‌های پرسشنامه، این مطالعه نشان داد که افزایش فعالیت در nucleus accumbens )یک ناحیه خاص مغز (نسبت به نظرسنجی‌های سنتی، بصورت مطمئن‌تر موفقیت بودجه پروژه را پیش بینی می­کند.

 یون تأکید کرد در حالی که نظرسنجی ها دارای مزایای خود هستند، اغلب در به تصویر کشیدن جنبه های ضمنی رفتار مصرف کننده معایبی دارند. این مطالعه نشان می‌دهد که پاسخ‌های عصبی اولیه نقش مهمی در پیش‌بینی انتخاب‌های فردی و ترجیحات بازار دارند. برای تایید یافته های خود، محققان آزمایش دومی را با نتایج ثابت انجام دادند.

 این تحقیق بر پتانسیل بررسی فعالیت عصبی برای درک عوامل اساسی موثر بر انتخاب مصرف کننده تاکید می کند. این رویکرد می‌تواند به بازاریابان کمک کند سوگیری‌ها را در روش‌های سنتی تشخیص دهند و هم‌افزایی بین معیارهای عصبی و معیارهای مرسوم را کشف کنند. اگرچه اسکن‌های fMRI ممکن است بیش از حد پرهزینه نباشد، پیشرفت‌های مداوم در درک مکانیسم‌های عصبی ممکن است منجر به تکنیک‌های اندازه‌گیری دقیق‌تر شود.

 یون معتقد است که به دست آوردن درک دقیقی از فرآیندهای عصبی در سطح جمعیت می تواند تحقیقات بازاریابی را متحول کند و بینش هایی را در مورد تصمیمات مصرف کننده ارائه دهد که از روش های اندازه گیری فعلی متمایز است. این مطالعه وعده ادغام علوم اعصاب را در تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده برای پیش بینی های دقیق تر و استراتژی های بازاریابی بهبود یافته، برجسته می کند.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری