ورود / ثبت نام

مهارت های ریاضی خود را تقویت کنید.

محققان دریافتند که تحریک نویز الکتریکی در قسمت جلویی مغز می تواند یادگیری ریاضی را بهبود بخشد.

این مطالعه بر روی کسانی متمرکز شد که در ابتدا سطوح پایینی از تحریک مغز را نسبت به ریاضیات نشان دادند. پس از اعمال تحریک عصبی، بهبود قابل توجهی در مهارت های ریاضی مشاهده شد. این رویکرد جدید می تواند یادگیری شخصی را متحول کند.

بر اساس یک مطالعه جدید از دانشگاه های سوری و آکسفورد، دانشگاه لافبورو و دانشگاه رادبود در هلند، هیجان بخشیدن به یک ناحیه مغز با استفاده از تحریک نویز الکتریکی می تواند به بهبود یادگیری ریاضی در افرادی که با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند، کمک کند.

در طول این مطالعه منحصر به فرد، محققان تأثیر تحریک عصبی بر یادگیری را بررسی کردند. با وجود علاقه روزافزون به این روش غیرتهاجمی، اطلاعات کمی در مورد تغییرات عصبی فیزیولوژیکی ایجاد شده و تأثیر آن بر یادگیری وجود دارد.

محققان دریافتند که تحریک نویز الکتریکی در قسمت جلویی مغز توانایی ریاضی افرادی را که مغزشان قبل از اعمال تحریک کمتر (با ریاضیات) هیجان زده شده بود، بهبود می بخشد.

هیچ بهبودی در نمرات ریاضی در افرادی که سطح بالایی از تحریک مغزی در طول ارزیابی اولیه یا در گروه های دارونما داشتند، شناسایی نشد. محققان بر این باورند که تحریک نویز الکتریکی بر روی کانال‌های سدیم مغز اثر می‌گذارد و با غشای سلولی نورون‌ها تداخل می‌کند که تحریک‌پذیری قشر مغز را افزایش می‌دهد.

پروفسور روی کوهن کادوش، پروفسور علوم اعصاب شناختی و رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه سوری که این پروژه را رهبری کرد، گفت: یادگیری کلید هر کاری است که ما در زندگی انجام می دهیم - از توسعه مهارت های جدید، مانند رانندگی ماشین، تا یادگیری نحوه کدنویسی. مغز ما دائماً در حال جذب و کسب دانش جدید است.

پیش از این، ما نشان داده بودیم که توانایی یک فرد برای یادگیری با تحریک عصبی در مغز آنها مرتبط است. چیزی که ما می‌خواستیم در این مورد کشف کنیم این است که آیا پروتکل تحریک جدید ما می‌تواند این فعالیت را تقویت کند یا به عبارت دیگر هیجان‌انگیز کند و مهارت‌های ریاضی را بهبود بخشد.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری