ورود / ثبت نام
خدمت جدید در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

راه‌اندازی آزمایشگاه "ماک‌اسکنر یا شبیه‌ساز دستگاه ام آر آی"

آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز از جدیدترین خدمت خود "ماک‌اسکنر یا شبیه‌ساز دستگاه ام‌آرآی" رونمایی کرد.

سیستم ماک اسکنر آزمایشگاه ملی نقشه‌­برداری مغز مشابه با اسکنر 3 تسلای پریزمای موجود در این مرکز است. از تجهیزات این سیستم می‌توان به یک سیستم نمایشگر و اسپیکرهایی که در داخل آن تعبیه شده، اشاره کرد، به طوری که می­توان صدای انواع سکانس­های روتین در آزمایشگاه مانند EPI, T1-MPRAGE, T2 space, gre_field_map و موارد دیگر را در راستای واقع‌­گرایی بیشتر برای آزمودنی خود پخش کرد. همچنین این سیستم شامل یک تخت متحرک، دوربین مانیتورینگ بیمار، سیستم ثبت میزان اکسیژن خون بوده و سرعت ورود و خروج تخت به داخل مگنت نیز قابل تنظیم است.

چرا از ماک اسکنر در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز استفاده می‌شود؟

  1. ماک اسکنر را می­توان برای شبیه‌­سازی صدا و احساس یک اسکن MRI/fMRI واقعی استفاده کرد. ماک اسکنر قبل از اسکن واقعی به کودکان و شرکت‌کنندگان با حساسیت صوتی یا کلاستروفوبیا خفیف کمک میکند تا با محیط MRI سازگار شوند و در آن راحت‌تر باشند.
  2. آزمودنی برای بی­‌حرکت ماندن در طول آزمون اصلی و کاهش میزان داده‌های غیرقابل استفاده آموزش ببیند.
  3. محققین می­توانند اقدامات رفتاری (و اطلاعات دقیق حرکت سر) را از شرکت­کنندگان در ماک اسکنر جمع‌­آوری کنند.

تصویربرداری تشدید مغناطیسی یا MRI یک روش پرکاربرد برای تشخیص بیماری­‌ها و انجام مطالعات علوم شناختی است. هنگام استفاده از اسکنر MRI برای گرفتن تصاویر از مغز، بسیار مهم است که شرکت‌­کنندگان سر (و بدن) خود را تا حد امکان ثابت نگه دارند. برخی از بیماران نمادی از کلاستروفوبیا یا ترس از فضای بسته را دارند و هر حرکت سر می­تواند بر روی تصاویر و در نتیجه داده­‌های ارزشمندی که به ما اجازه می­دهد به سؤالات تحقیق خود پاسخ دهیم تأثیر بگذارد.

 سیستم ماک‌­اسکنر (Mock Scanner) یا شبیه­‌ساز دستگاه ام‌آرآی سیستمی است که محیط اسکن را شبیه‌سازی می‌کند و شرکت‌کنندگان می­توانند نحوه حضور در اسکنر را تجربه کنند و یاد بگیرند که چقدر باید بی‌حرکت بمانند.

لینک ثبت پروژه

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری