ورود / ثبت نام

بازدید هیئت اندونزیایی از آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

یک هیئت اندونزیایی از قسمت های مختلف آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز بازدید کردند و از نزدیک با تجهیزات و امکانات آن آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، یک هیئت اندونزیایی روز دوشنبه 9 مرداد 1402 از قسمت های مختلف این آزمایشگاه بازدید کردند و از نزدیک با تجهیزات و امکانات آن آشنا شدند و در جریان فعالیت های این مرکز قرار گرفتند.

در ابتدای این بازدید دکتر محمدرضا آی رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز توضیحاتی در مورد تاسیس و نحوه کار آزمایشگاه ارائه داد.

در ادامه این هیئت از قسمت های مختلف این آزمایشگاه بازدید کردند و از نزدیک با تجهیزات و امکانات آن آشنا شدند و در جریان فعالیت های این مرکز قرار گرفتند.

در نشستی پس از بازدید، دکتر سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در این نشست با بیان اینکه، امیدوارم این دیدار فصل جدیدی بین کشور ایران و اندونزی باشد گفت: حوزه علوم و فناوری‌های شناختی حوزه کاملاً بین‌رشته‌ای مثل علوم اعصاب شناختی، روان‌شناسی شناختی و حوزه‌های اجتماعی است.

وی افزود: ستاد علوم و فناوری‌های شناختی ریاست‌جمهوری، زیرساخت‌های لازم و نیروی انسانی را برای توسعه این حوزه از فناوری در کشور ایجاد کرده است. برای مثال این آزمایشگاه یکی از چندین آزمایشگاه در حوزه علوم اعصاب است.

دبیر ستاد علوم و فناوری‌های شناختی در ادامه افزود: ما آزمایشگاه حیوانی انستیتو رویان را داریم که مطالعات حیوانی مانند میمون و موش در آنجا انجام می‌شود و در اینجا آزمایشگاه ملی مغز را برای مداخلات انسانی داریم.

دکتر مهدوی گفت: همین‌طور در تربیت نیروی انسانی برای تربیت محقق و توسعه فناوری، آماده تبادل استاد، دانشجو و تعریف پژوهش‌های مشترک بین دو کشور هستیم که معاونت علمی ریاست‌جمهوری به‌صورت مشترک می‌تواند با همکاری شما از پژوه‌ها حمایت کند و علاقه‌مند هستیم بتوانیم در آینده فناوری‌هایی را وارد بازار کنیم.

وی افزود: همان‌طور که دوستان ما برای شما توضیح دادند زیرساخت، نیروی انسانی و هماهنگی‌های قانونی توسط ستاد علوم و فناوری‌های شناختی انجام می‌شود.

دبیر ستاد علوم و فناوری‌های شناختی از گروه اندونزیایی دعوت کرد تا بازدیدی از آزمایشگاه پیش‌بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تهران داشته باشند.

هیئت اندونزیایی از وجود این آزمایشگاه مجهز در ایران ابراز خرسندی کردند  و بیان داشتند وجود چنین آزمایشگاه مجهزی در کشور آنها بسیار کاربردی خواهد بود.

در پایان این نشست دکتر محمدرضا آی رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز گزارشی از عملکرد آزمایشگاه ارائه داد.

photo1966
photo1967

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری