ورود / ثبت نام

بازدید معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح و جانشین وزیر دفاع از آزمایشگاه

سردار سرتیپ پاسدار «محمد مهدی‌نژاد نوری» معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار دکتر سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و هیئت همراه پنجم دی‌ماه 1401 از این آزمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، سردار سرتیپ پاسدار «محمد مهدی‌نژاد نوری» معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار دکتر سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و هیئت همراه پنجم دی‌ماه 1401 از این آزمایشگاه بازدید کردند. 

در ابتدای این بازدید دکتر محمد مهدوی دبیر ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در مورد نحوه راه اندازی آزمایشگاه و پروژه های ستاد علوم شناختی توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه دکتر محمدرضا آی رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌بردار مغز، گزارشی جامع از تأسیس این آزمایشگاه ارائه داد و در ادامه تجهیزات به‌روز موجود در آزمایشگاه به‌صورت کامل معرفی و ضرورت گسترش تجهیزات و آزمایشگاه‌های دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

در این نشست دکتر محمدرضا آی با بیان اینکه این آزمایشگاه تنها پروژه مشترک وزارت علوم و وزارت بهداشت است گفت: کل محققان کشور که در حوزه نقشه‌برداری مغز فعالیت دارند درگذشته با مراجعه به بیمارستان‌ها و تجهیزات بیمارستانی تحقیقات خود را انجام می‌دادند که در درجه اول اولویت با بیماران برای استفاده از دستگاه‌های مختلف بود و کیفیت تجهیزات موجود برای تحقیقات فراهم نبود. 

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز افزود: با توجه‌ به شرایط موجود تصمیم بر آن شد تا مرکزی احداث شود تا به همه دانشگاه‌ها خدمات ارائه دهد که بسیار اقتصادی‌تر است. 

دکترمحمدرضا آی با بیان اینکه ساختار این آزمایشگاه هیئت‌امنایی است و رئیس هیئت‌امنا وزیر علوم است؛ اما رئیس آزمایشگاه را وزیر بهداشت منصوب می‌کند.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز اظهار داشت: هر محققی که تحقیق خود را در این مرکز انجام دهد هرگز آزمایشگاه حق ندارد جزو نویسندگان آن باشد و این تنها خط قرمز ما در این مرکز است که اگر این‌طور باشد نمی‌توانیم خدمات یکسان به همه ارائه دهیم و در این 6 سال که از تأسیس این مرکز می‌گذرد این موضوع رعایت شده است.

دکترمحمدرضا آی با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های مختلفی در این مرکز تأسیس شده‌اند بیان داشت: تمام تجهیزات موجود در این آزمایشگاه برای تحقیقات در مورد مغز و اعصاب از بهترین و به‌روزترین آن در سطح منطقه است.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز  گفت: یکی از مزیت‌های عمده ما  آزمایشگاه‌های پردازش تصویر و سیگنال است، بسیاری از محققانی که موردهای تحقیقاتی خود را به آزمایشگاه می‌آورند، پزشک هستند و اطلاعات زیادی از پردازش دیتا ندارند و ما در اینجا پردازش، نقشه اعصاب و تصویربرداری قسمت‌های مختلف مغز را برای آنها انجام می‌دهیم که در زمان عمل جراحی بتوانند با اطمینان بیشتری عمل جراحی را دهند و همچنین در تشخیص بهتر به آنها کمک می‌کند.

دکتر محمدرضا آی با اشاره به هم‌افزایی خوب بین مهندس‌ها و پزشک‌ها در این آزمایشگاه گفت: یکی از مزیت‌های مهم آزمایشگاه مغز این است که کانونی برای رشته‌های مهندسی و پزشکی است، یعنی پزشکانی که قدرت محاسباتی زیادی ندارند از مهندسین این مرکز کمک می‌گیرند و مهندسانی که قدرت محاسباتی زیادی دارند؛ ولی ایده پژوهشی کاربردی ندارند از پزشکان این آزمایشگاه کمک می‌گیرند. 

در پایان این جلسه سردار سرتیپ پاسدار «محمد مهدی‌نژاد نوری» معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح  و سردار سرتیپ پاسدار دکتر سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و هیئت همراه از بخش‌های مختلف آزمایشگاه بازدید کردند.

photo1919
photo1920

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری