ورود / ثبت نام

بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین جوانی خطر زوال عقل را دو برابر می‌کنند

مطالعه جدیدی نشان داده است افرادی که قبل از 45 سالگی به بیماری کرونری قلب مبتلا شده‌اند، دو برابر خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را در آینده دارند.

 بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین جوانی ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را در آینده افزایش دهند.

مطالعه جدیدی نشان داده است که بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین جوانی با خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در آینده مرتبط هستند. بیماری کرونری قلب یکی از شایع‌ترین انواع بیماری‌های قلبی و عروقی است که در آن رگ‌های خون رسان به قلب تنگ و باعث کاهش خون رسانی به عضله قلب می‌شوند.

 در مطالعات گذشته ارتباط این بیماری با خطر زوال عقل در افراد مسن مورد توجه قرار گرفته بود، اما این اولین مطالعه در مقیاس بزرگ جامعه است که بررسی می‌کند آیا سن شروع بیماری کرونری قلب ممکن است بر خطر ابتلا به زوال عقل در آینده تاثیر بگذارد یا نه. 

 محققان با تجزیه و تحلیل داده‌های بیوبانک انگلستان که شامل اطلاعات سلامتی و ژنتیکی بیش از نیم میلیون نفر است، ارتباط سن شروع بیماری کرونری قلب با زوال عقل را ارزیابی کردند. نتایج نشان داد افرادی که قبل از 45 سالگی به بیماری کرونری قلب مبتلا شده بودند، دو برابر خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را در آینده داشتند. این خطر با افزایش سن کاهش می‌یافت و برای افرادی که بعد از 70 سالگی به این بیماری مبتلا شده بودند، تفاوت قابل توجهی با افراد سالم وجود نداشت.

 یکی از محققان گفته است این مطالعه نشان می‌دهد که بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین جوانی می‌توانند عوامل خطر زا برای زوال عقل و آلزایمر در آینده باشند. او افزوده است که این یافته‌ها می‌توانند به پیشگیری و درمان این بیماری‌ها کمک کنند و افراد را تشویق کنند که سبک زندگی سالم‌تری داشته باشند. او همچنین گفته است که نیاز به مطالعات بیشتر برای بررسی مکانیسم‌های عللی و علتی این ارتباط وجود دارد.

 برای مطالعه ادامه این خبر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

منبع: ScienceDaily

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری