ورود / ثبت نام

مصرف غذای فرآوری شده با اثر کاهش شناختی در جمعیت سالمندان مرتبط است

در حالی که زوال عقل یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است، کمبود درمان های موجود تمرکز را به اقدامات پیشگیرانه و عوامل سبک زندگی معطوف می کند. تحقیقات نشان داده است که تغذیه سالم، سیگار نکشیدن و فعالیت بدنی با پیشگیری از زوال عقل مرتبط است.

در حالی که زوال عقل یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است، کمبود درمان های موجود تمرکز را به اقدامات پیشگیرانه و عوامل سبک زندگی معطوف می کند. تحقیقات نشان داده است که تغذیه سالم، سیگار نکشیدن و فعالیت بدنی با پیشگیری از زوال عقل مرتبط است.

  با این حال، علیرغم تحقیقاتی که غذاهای فوق فرآوری شده (UPFs) را که به عنوان محصولات غذایی که حاوی حداقل یا بدون مواد غذایی کامل هستند، به سندرم متابولیک و بیماری‌های مشابه مرتبط می‌کند، داده‌های کمی برای بررسی ارتباط بین UPF و زوال شناختی وجود دارد.

این مطالعه کوهورت آینده نگر این ارتباط را از طریق یک مطالعه طولی بزرگسالان مستقر در برزیل بررسی کرد. جامعه مورد مطالعه شامل کارمندان عمومی از 35 تا 74 سال، در 6 شهر برزیل بود که داده ها در سه مرحله 3 ساله بین سال های 2008 و 2019 جمع آوری شدند.

 رژیم غذایی از طریق پرسشنامه بسامد غذا (FFQ) ارزیابی شد و ارزیابی‌های شناختی تا 3 بار در هر 4 سال انجام شد که شامل آزمون‌هایی برای حافظه و عملکرد اجرایی بود. در مجموع، 10775 شرکت‌کننده در مطالعه وجود داشت. یک چهارم کسانی که بالاترین مصرف UPF را داشتند، به احتمال زیاد غیر سیگاری، کمتر مصرف کننده الکل بودند و احتمال بیشتری داشت که درآمد و تحصیلات بالاتری داشته باشند.

نتایج نشان داد که پس از یک پیگیری متوسط ​​8 ساله، در افرادی که بیش از 19.9 درصد کالری مصرفی روزانه از UPFها را گزارش می‌کردند، 28 درصد سریع‌تر کاهش شناختی جهانی در مقایسه با افرادی که کمتر از 19.9 درصد گزارش می‌کردند، وجود داشت.

% (β = −0.004, 95% CI −0.006 to −0.001, p = 0.003) همچنین نرخ کاهش 25 درصدی سریع‌تر در عملکرد اجرایی

 (β = -0.003, 95% CI -0.005 to 0.000, p = 0.01) وجود داشت، اما هیچ ارتباطی با مصرف UPF مصرف و حافظه به طور کلی، این مطالعه نشان داد که درصدهای بالاتر کالری دریافتی روزانه از UPFها با کاهش بیشتر شناختی جهانی و کاهش عملکرد اجرایی در 8 سال پیگیری همراه بود، اما هیچ ارتباطی با مصرف UPF و حافظه ندارد.

به طور کلی، این مطالعه نشان داد که درصدهای بالاتر کالری دریافتی روزانه از UPFها با کاهش بیشتر شناختی جهانی و کاهش عملکرد اجرایی در 8 سال پیگیری همراه بود.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری