ورود / ثبت نام

راه‌اندازی سرویس GPU آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به تازگی و با راه‌اندازی سرویس پردازنده گرافیکی (GPU) میزبان تحقیقات یادگیری ماشین و یادگیری عمیق شده است. بخش محاسبات سریع آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز امکان انجام پردازش‌های سنگین و موازی را دارد و هم به صورت سرویس‌دهی و هم در قالب تحقیق و توسعه فعالیت می‌کند.

امکانات بخش سرویس‌دهی؛ یادگیری ماشین و یادگیری عمیق  

آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز به چند رایانه قدرتمند برای پردازش سریع مجهز است. در این آزمایشگاه امکان راه‌اندازی برنامه‌هایCPU Intensive  و RAM Intensive وجود دارد.

به تازگی سرویس پردازنده گرافیکی (GPU)  در این آزمایشگاه راه‌اندازی شده است. آزمایشگاه با مجهز شدن به یک کارت‌ گرافیک NVIDIA مدل 8000 Quadro RTX می‌تواند میزبان تحقیقات یادگیری ماشین و یادگیری عمیق باشد. امکان برنامه‌نویسی به زبان  CUDA روی این رایانه فراهم است و می‌تواند برای GPGPU نیز استفاده شود.

تحقیق و توسعه  (R&D)؛ بهبود متغییرهای کامپایل نرم‌افزارها

همگام با پیشرفت علم، آزمایشگاه نیز باید تحقیقاتی را برای بهبود خدماتش انجام دهد. در این آزمایشگاه روی بهبود متغیرهای کامپایل نرم‌افزارها برای اجرای هر چه بهتر فعالیت می‌‌شود. امید است با همکاری هر چه بیشتر اندیشمندان و صاحب‌نظران عرصه محاسباتی، آزمایشگاهی به وسعت یک ملت داشته باشیم.

بخش محاسبات سریع آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز از سال ۱۳۹۷ با هدف ارائه‌ خدمت به پژوهشگران و دانشجویان حوزه نقشه‌برداری مغز به ویژه علوم اعصاب محاسباتی راه‌اندازی شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت آزمایشگاه به نشانی www.nbml.ir تب خدمات و تجهیزات مراجعه کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری